خاتمه شکنجه کرونا برای رفتن به استادیوم پس از 20 ماه!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، با توجه به اظهارات مسئولان، به نظر می رسد نیمه دوم مهرماه برای اولین بار پس از حدود 600 روز مجددا شاهد حضور تماشاگران در استادیوم های کشور باشیم.

خاتمه شکنجه کرونا برای رفتن به استادیوم پس از 20 ماه!

به گزارش خبرنگاران، از اواخر سال 98 تا به امروز به علت شیوع ویروس کرونا، سکوی استادیوم ها و سالن های ورزشی کشور در سکوت محض به سر می برند و هرچند از مدتی قبل در نقاط مختلف جهان پای تماشاگران به استادیوم ها باز شده و بعضا بعضی استادیوم ها مملو از تماشاگران است اما تا به امروز در خصوص استادیوم های سالنی و غیرمسقف در ایران به علت بالا بودن مقدار ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا، چنین اتفاقی رخ نداده است. اظهارات مقامات مسئول نشان می دهد که اواخر مهر ماه سال جاری با در نظر گرفتن شرایط خاص و به صورت محدود، شاهد حضور تماشاگران رشته های مختلف در استادیوم ها باشیم.

قبل از شروع بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود که محمد اسد مسجدی، سرپرست سابق فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص حضور تماشاگران در استادیوم ها، بیان کرد که با توجه به اینکه در نامناسب از نظر شیوع ویروس قرار داریم چنین اتفاقی را متصور نیستیم اما پیشنهادهایی ارائه شده و ما در جلسات آینده روی این موضوع کار می کنیم تا با فاصله گذاری و خیلی محدود در خصوص حضور تماشاگران اقدام کنیم؛ مساله ای که در نهایت عملی نشد و تا به امروز تماشاگران به استادیوم های کشور نرسیده اند.

شروط حضور تماشاگران؟

به تازگی اما علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در رابطه با اینکه چه زمانی تماشاگران فوتبال به استادیوم ها خواهند آمد، اظهار کرد: هم اکنون ممکن است به شکلی متفاوت با جمعیت حداقلی که 2 دز واکسن را تزریق نموده اند و هم اعمال بعضی محدودیت ها بتوانند مانند بعضی برنامه های ورزشی مانند مسابقات ملی را بتوان برگزار کرد، بعلاوه به نظر می رسد در خصوص افرادی که 2 دز واکسن را دریافت نموده اند از اوایل آبان با توجه به شروط اسم شده امکان حضور تماشاگران فراهم باشد.

چه تعداد تماشاگر؟

وی در رابطه با اینکه چه مقدار جمعیتی امکان حضور در استادیوم ها را دارند، گفت: در خصوص مراکز غیرمسقف 15 تا 30 درصد طبق پروتکل های جهانی می توان از ظرفیت استفاده کرد منوط به اینکه متقاضیان 2 دز واکسن را دریافت نموده باشند.

چه زمانی؟

سازمان لیگ فوتبال تاریخ شروع لیگ بیست و یکم (لیگ برتر فصل 1401-1400) را 27 مهر 1400 اعلام نموده و بعلاوه طبق نامه ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، ملاقات تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی در هفته چهارم انتخابی جهانی سه شنبه 20 مهر در استادیوم آزادی برگزاری می شود.

به طور حتم حضور تماشاگران در استادیوم ها یکی از مهم ترین ابزار جذابیت مسابقات ورزشی است و ویروس کرونا پدیده پیش بینی نشده ای بود که باعث جدایی این دو از یکدیگر شد. هرچند فوتبال ایران هم در نهایت مجددا شاهد حضور تماشاگران در استادیوم ها و سالن های ورزشی خواهد بود اما مساله مهم در این رابطه به تصمیم متولیان ورزش کشور بازمی شود؛ اینکه چه زمانی رفتار کووید-19 و شرایط مبتلایان به ویروس کرونا، این اجازه را به مسئولان خواهد داد تا یکی از سخت ترین تصمیمات ورزش ایران را اتخاذ نمایند؟

به نظر می رسد پس از کش و قوس های فراوان اواخر مهر ماه در ملاقات تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در استادیوم آزادی از سری رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی مجددا شاهد حضور تماشاگران در استادیوم باشیم و پس از آن هم با شروع رقابت های لیگ برتر این رویه ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1440

به "خاتمه شکنجه کرونا برای رفتن به استادیوم پس از 20 ماه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه شکنجه کرونا برای رفتن به استادیوم پس از 20 ماه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید