فوتسال تا مستقل نشود این بلاها سرش می آید، واکنش به حذف کمیته فنی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، حسین شمس در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به نامشخص بودن زمان آغاز لیگ برتر فوتسال گفت: جای تعجب دارد که در سازمان های عریض و طویلی همچون وزارت ورزش و وزارت بهداشت که می بینند چه اتفاقاتی می افتد، مجوز صدور آغاز لیگ برتر فوتسال را صادر نمی نمایند. تقریباً تمام رشته ها مثل هندبال، فوتبال، بسکتبال، والیبال و کشتی مجوز گرفته اند اما فوتسال هنوز بلاتکلیف است.

فوتسال تا مستقل نشود این بلاها سرش می آید، واکنش به حذف کمیته فنی

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ادامه داد: تا زمانی که فوتسال زیر سایه فوتبال باشد و مستقل نگردد باید منتظر این بلاها باشیم. می خواهم ماجرایی را تعریف کنم. سال قبل بود که برای استخدام یکی از فوتسالیست هایی که با تیم ایران قهرمان آسیا هم شده بود، به وزارت ورزش رفتم. وزارتخانه بیان کرد نامه استخدام را برای فوتبال صادر می کنیم نه فوتسال و فوتبال ساحلی و فدراسیون فوتبال فقط یک سهمیه دارد.

شمس اضافه نمود: وقتی مدام گلویمان را پاره می کنیم که فوتسال باید از فوتبال مستقل گردد به خاطر همین است. اگر فوتسال مستقل گردد، کدام نهاد جرات دارد این طور با ما برخورد کند؟! چطور هندبال، والیبال و سایر ورزش ها می توانند لیگ داشته باشند اما فوتسال نمی تواند؟ اینها به خاطر این است که مستقل نیستیم.

وی اعلام نمود: بیچاره برخی از تیم هایی که از سه ماه پیش تمرینات خود را آغاز نموده اند. آنها چه هزینه هایی متحمل شده اند. چرا وزارت ورزش که این ظلم را می بیند ساکت است؟ یک سال است که فوتسالیست های ایران به خاطر کرونا پولی نگرفته اند. هنر آنها فوتسال بازی کردن است و درآمد دیگری ندارند. همین کارها باعث می گردد بازیکنان ایران به قرارداد هزار دلاری از کشورهای درجه چندم راضی شوند و از ایران بروند. شان و شخصیت فوتسالیست ایرانی هزار دلار است؟

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال یادآور شد: زور ما به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نمی رسد. یک موردش را اشاره کردم که قهرمان فوتسال آسیا را استخدام نکردند چون سهمیه به فوتبال اختصاص داشت.

شمس که عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال هم بود، درباره منحل شدن این کمیته طبق اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال و تشکیل یک کمیته فنی واحد در این فدراسیون، گفت: از این موضوع بی اطلاعم. البته سئوالم این است که آیا مگر مصوبات کمیته فنی و توسعه فوتسال تا به امروز اجرا شده بود؟ مگر ندیدید بعد از 6 ماه گزینه های مختلفی را برای سرمربیگری تیم امید آنالیز و در نهایت یک نفر را در کمیته فنی انتخاب کردیم اما سایت فدراسیون فوتبال نام یک مربی دیگر را بیان کرد؟

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال در سرانجام گفت: وقتی تصمیمات کمیته فنی سندیت و ضمانت اجرایی ندارد، بودن و نبودن کمیته فرقی نمی کند. این سند مظلومیت فوتسال و فوتبال ساحلی است که باید زیر نظر کمیته فنی فوتبال اداره شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 984

به "فوتسال تا مستقل نشود این بلاها سرش می آید، واکنش به حذف کمیته فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتسال تا مستقل نشود این بلاها سرش می آید، واکنش به حذف کمیته فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید