حمله ترامپ به اولین وزیر دفاعش؛ داعش را خودم شکست دادم، نه متیس

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، فارس نوشت: رئیس جمهور آمریکا در نشست روز گذشته با سران کنگره به نخستین وزیر دفاع دولتش حمله نموده و گفته است که شکست داعش را نباید به پای جیمز متیس نوشت.

حمله ترامپ به اولین وزیر دفاعش؛ داعش را خودم شکست دادم، نه متیس

حاضران در نشست جنجالی روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با سران کنگره می گویند او در این نشست به شدت به جیمز متیس اولین وزیر دفاع کابینه اش حمله نموده است.

روز گذشته سران نمایندگان حزب دموکرات در کنگره برای بحث در خصوص تصمیم اخیر ترامپ برای عقب نشینی نظامی از شمال سوریه به کاخ سفید رفتند. این جلسه چنان پرتنش بوده که دموکرات ها در اعتراض به آنچه توهین های ترامپ خوانده اند، نشست را نیمه کاره رها نموده اند.

پایگاه دیلی بیست به نقل از افراد حاضر در این جلسه نوشته است که ترامپ در این جلسه نه تنها سران دموکرات، بلکه متیس را هم مورد انتقاد قرار داده است. بر اساس این گزارش، حمله ترامپ به متیس پس از آن اجرا شده که چاک شومر رهبر دموکرات های سنای برای اثبات اشتباه بودن خروج آمریکا از سوریه، به بخشی از مصاحبه اخیر متیس در این رابطه اشاره نموده است.

متیس این هفته در یک مصاحبه گفته بود: اگر به فشار ادامه ندهی، در آن صورت داعش دوباره ظاهر می گردد. هیچ تردیدی وجود ندارد که آن ها بازمی گردند.

ظاهرا ترامپ با شنیدن این جملات از کوره در رفته و گفته است که تعریف های اجرا شده از توانایی های متیس اغراق است و هیچ ژنرالی را در دنیا انقدر بی دلیل بزرگ ننموده اند.

وی سپس ادامه می دهد: می دانی چرا؟ او به اندازه کافی محکم نبود. من بودم که داعش را گرفتم. متیس گفت این کار دو سال طول می کشد. من آن ها را یک ماهه گرفتم.

او در خصوص احتمال فرار اسرای داعشی که در مناطق تحت کنترل نمودها در شمال سوریه در بازداشت به سر می برند هم گفته است که این افراد کم خطرترین اعضای داعش هستند.

نمایندگان دموکرات از مارک اسپر وزیر دفاع کنونی آمریکا سؤال نموده اند که آیا ترامپ درست می گوید و اسپر پاسخ داده که نمی داند.

در ادامه، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادعا نموده است که ترامپ با خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه، به روسیه اجازه می دهد تا در غرب آسیا برای خود جای پا ایجاد کند. ترامپ در پاسخ می گوید: من بیشتر از تو از داعش متنفرم.

حمله ترامپ به نخستین وزیر دفاعش در حالی اجرا شده که متیس در مصاحبه هایی که از زمان خروج از دولت داشته، به ندرت از ترامپ انتقاد نموده و آشکارا کوشش نموده از تقابل با وی خودداری کند.

با این وجود ترامپ تاکنون چندبار وی را به عدم قاطعیت در برخورد با داعش متهم نموده است. متیس تا انتها سال 2018 میلادی وزیر دفاع آمریکا بود، به دلیل اختلاف نظر با ترامپ در خصوص سیاست آمریکا در سوریه، از سمتش استعفا داد. وی در نامه استعفای خود، مدعی شده بود که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به خیزش دوباره داعش منجر می گردد.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، گفت که نیروهای آمریکایی مناطق تحت کنترل نمودها در شمال سوریه را ترک می نمایند. در پی این اعلامیه، ترکیه گفت عملیاتی نظامی را در شمال سوریه شروع می نماید. تصمیم ترامپ برای عقب نشینی با انتقاد گسترده در دو حزب سیاسی آمریکا روبرو شده است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 173

به "حمله ترامپ به اولین وزیر دفاعش؛ داعش را خودم شکست دادم، نه متیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ترامپ به اولین وزیر دفاعش؛ داعش را خودم شکست دادم، نه متیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید