تور مالزی: این غذاهای خیابانی خوشمزه شما را به پنانگ مالزی می کشانند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، غذاهای خیابانی پنانگ مالزی

جنوب شرق آسیا به داشتن غذاهای خیابانی خوشمزه و مقرون به صرفه معروف است چون در بیشتر این کشورها خیابان هایی را می بینید که پر از فروشندگانی هستند که به پخت غذاهای خوشمزه و فروش آن ها مشغولند. مالزی و پنانگ هم استثناء نیستند؛ خیابان های شهر پنانگ مخصوصا ناحیه جورج تاون به خاطر تنوع فرهنگی به بهشت شکم گردان معروف است. مردمی با فرهنگ های مختلف که از زمان های قدیم در این ناحیه زندگی می نمایند تنوع غذایی زیادی را با خودشان به خیابان های پنانگ آورده اند. در این خیابان ها هر غذایی بخواهید پیدا می کنید و طعم غذاهای متنوع آنقدر خوشمزه است که نمی دانید کدام را انتخاب کنید. حتی مردم سنگاپور هم اعتراف می نمایند که غذاهای مالزی خوشمزه تر هستند. با اینکه ممکن است هوا بارانی باشد ولی خودتان را به این خیابان ها برسانید و غذاهای خیابانی که علت سفر خیلی ها به این شهر هست را امتحان کنید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از غذاهای خیابانی پنانگ را معرفی کنیم.

تور مالزی: این غذاهای خیابانی خوشمزه شما را به پنانگ مالزی می کشانند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

چار کوای تاوی (Char Koay Teow)

پنانگ غذاهای نودلی زیاد و پرطرفداری دارد. چار کوای تاوی از غذاهای نودلی محبوب است که از نودل های پهن برنج درست می گردد. این نودل ها با مواد دیگری مثل میگو، صدف، تخم مرغ، سس سویا، جوانه لوبیا و … ترکیب و بر روی حرارت زیاد سرخ می شوند. اگر برای درست کردنش از تخم اردک استفاده گردد طعم خیلی بهتری پیدا می نمایند. این غذا برای مردم سنگاپور خیلی آشناست و غذای محبوب ملی مالزی و سنگاپور به شمار میرود. پنانگ غرفه های غذاخوری مخصوصی برای این غذا دارد و برای درست کردنش از طعم و مزه های خاصی استفاده می نماید. اگر برای خوردن این غذا به رستوران wok hei پنانگ بروید تازگی مواد اولیه به کار رفته در غذا واقعا اشتهایتان را باز می نماید. دکه های غذاخوری Lorong Selamat هم یکی از برترین جاها برای امتحان این غذاست که واقعا ارزش رفتن دارد.

Koay Teow Thng

نگاه به نام عجیب غریب این غذا نکنید چون در واقع یک جور سوپ است که از مواد ساده ای مثل گوشت، پیاز خرد شده، کاهو و نودل های پهن برنج درست می گردد. سوپ نودل با ادویه هایی مثل فلفل قرمز، سیر یا آبلیمو خورده می گردد تا عطر و طعم بهتری پیدا کند. خوردن این سوپ در حالی که در گوشه خیابان بر روی جایگاه غذاخوری ها نشسته اید و در حال تماشای باران و دیگر گردشگران هستید یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به پنانگ است.

پنانگ آسام لاکسا(Penang Assam Laksa)

سوپ نودلی ترش و تند که با گوشت ماهی درست می گردد. برای درست کردن این غذا اول گوشت ماهی را به خوبی آب پز و با مواد دیگری ترکیب می نمایند. نودل را هم جداگانه در آب جوش می پزند و در آخر مواد سوپ که به خاطر وجود تمبر هندی به شدت ترش است بر روی نودل ریخته می گردد. بیشتر گردشگران با خوردن این غذا آن را برای همواره در فهرست غذاهای موردعلاقه خود قرا می دهند و در هر بار سفر به مالزی آن را امتحان می نمایند. می توانید این غذا را با نودل سفید یا زرد سفارش دهید.

لور باک (Lor bak)

ازآن غذاهای گوشتی است و در آن خبری هم از نودل نیست! برای درست کردن این غذا تکه های گوشت را در روغن زیاد سرخ می نمایند و بر روی آن سویا و سس قرمز می ریزند. مواد دیگری مثل ماهی، تخم مرغ، سوسیس، توفو (پنیر لوبیا) هم در کنار بشقاب گذاشته می گردد. این گوشت های لوله ای با ترکیب 5 ادویه مختلف طعم دار می گردد و مزه ای ناب پیدا می نماید که جز در پنانگ در هیچ جای دیگری این طعم متفاوت را احساس نمی کنید. همانطور که از مواد تنوع اولیه معلوم است غذایی مقوی و سنگین است که به عنوان وعده اصلی شام و ناهار استفاده می گردد.

پنانگ روجاک (Penang Rojak)

غذایی متنوع که از ترکیب چندین مواد اولیه خوشمزه درست می گردد. در واقع این غذا یک نوع سالاد است که از موادی مثل توفو (پنیر لوبیا)، فریتر، جوانه لوبیا، نوعی ماهی و مخلوطی از میوه ها درست می گردد و بر روی آن سس غلیط بادام زمینی ریخته می گردد. در آخر هم معمولا تکه های آناناس تازه را روی غذا می گذارند که طعم شیرین دلچسبی را ایجاد می نماید. اگر در پنانگ به تفرجگاه ساحلی Gurney Drive بروید آنجا چنان سس خوشمزه ای بر روی این غذا می ریزند که هیچ وقت نمی توانید مواد اولیه سس آن را تشخیص دهید و به راز طعم آن پی ببرید. اگر گذرتان به پنانگ افتاد امتحان طعم این سالاد خوش آب و رنگ را از دست ندهید.

می گورنگ (Mee Goreng)

این غذا، غذای مسلمانان هندی است. در پنانگ اگر به بانکوک Lane Mee Goreng در محله جورج تاون بروید همه جا این غذای خوشمزه را پیدا می کنید. این غذا یک بشقاب نودل است که با ماهی، سیب زمینی و جوانه لوبیا درست می گردد. این غذای خوشمزه و خوش عطر و بو، هندی است پس باید خودتان را برای یک غذای تند آماده کنید.

ناسی کاندار (Nasi Kandar)

نانسی کاندار غذای مسلمانان هندیه و اینطور که ادعا می گردد اولین بار به وسیله هندی های شهر پنانگ اختراع شده! این غذا در واقع برنج معطری است که بر روی آن گوشت مزه دار شده و یا انواع سبزیجات مختلف ریخته می گردد. غذا ادویه و فلفل خیلی زیادی دارد پس اگر این غذاهای با ادویه را دوست ندارید حواستان باشد. اگر به هند کوچک پنانگ بروید غذاخوری زیادی این غذا را می فروشند، در هر غذاخوری ممکن است برای این غذا از کاری های مخصوصی استفاده گردد که هر کدام طعم متفاوتی را به غذا می دهند.

منبع: sethlui.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1602

به "تور مالزی: این غذاهای خیابانی خوشمزه شما را به پنانگ مالزی می کشانند" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور مالزی: این غذاهای خیابانی خوشمزه شما را به پنانگ مالزی می کشانند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: این غذاهای خیابانی خوشمزه شما را به پنانگ مالزی می کشانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید