10 غذای ویتنامی که باید امتحان کرد (تور ارزان ویتنام)

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به نظرتان غذاهای ویتنامی چه طعمی دارند؟ مواد اصلی این غذاها چه چیزهایی هستند؟ به شما خواهیم گفت ویتنامی ها در درست کردن کدام غذای ویتنامی تبحر دارند. هر چند ممکن است ظاهر غذاهای ویتنامی در ابتدا مجذوب کننده نباشد اما نمی توانید عاشق سوپ فو نشوید! مطلب غذاهای ویتنامی را بخوانید تا ببینید ذائقه ایرانی شما با خوراک های ویتنامی سازگار است یا خیر. این مطلب به شما یاری می نماید در سفر ویتنام متناسب با ذائقه و سلیقه تان غذاهای ویتنامی را سفارش دهید. در این مطلب 10 غذای ویتنامی را به شما معرفی می کنیم.

10 غذای ویتنامی که باید امتحان کرد (تور ارزان ویتنام)

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ارزان ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

1- سوپ فو البته از نوع خشک!

سوپ فو سوپی شناخته شده در ویتنام است. همه جا می توانید یک کاسه سوپ فو بیابید؛ از رستوران های خیلی شیک گرفته تا بازارهای خیابانی این سوپ به فروش می رسد. برخی وقت ها مخلفات این سوپ جدا سرو می گردد، کافیست به میزان کافی آبگوشت روی نودل ها بریزید تا خوب خیس بخورند. بعد همراه با پیاز، سیر تازه و شویدی که در سوپ ریخته شده، آن را نوش جان کنید.

2- بون ریو (Bun Rieu)

در این سوپ خوشمزه هم مانند سوپ فو، مهمترین قسمت، آب گوشت است. دراین سوپ میگو خشک شده و گوجه فرنگی می ریزند. نودلِ برنج در کنار اینها قرار می گیرد و معجون فوق العاده ای را همراه با ادویه های ویتنامی می سازد. گوجه فرنگی های این سوپ را از میان آب گوشت شکار کنید تا چربی بیش از حد سوپ اذیتتان نکند. این غذا با یک نوشیدنی احتمالا حدود 5 دلار برایتان تمام می گردد.

3- گوی کوآن Goi Cuon، دلمه ویتنامی

اگر به غذایی مانند دلمه برخوردید که محتویات آن داخل برگی شفاف پیچیده شده بود، بدانید که نامش Goi cuon است. داخل این دلمه معمولا از گوشت خوک استفاده می گردد اما انواع دیگری هم دارد، مثلا میگو یا خرچنگ. برخی رستوران ها این غذا را با کاهو و برگ های خوش عطر نعناع سرو می نمایند. در منطقه ها جنوبی ویتنام، گوشت را همراه با موز سبز و میوه ستاره ای که مخصوص این منطقه است، سرخ می نمایند. بعد حسابی آن را در سُس بادام زمینی می غلتانند. هر گازی که بزنید خوشمزه تر از قبلی خواهد بود.

4- بان می banh mi، ساندویچ خوشمزه ویتنام

نان ساندویچی باگت با انواع سبزیجات ویتنامی پر می گردد. در نهایت املت خوش طعمی به داخل ساندویچ اضافه می گردد. این غذا احتمالا با ذائقه همه مردم جهان جور خواهد بود. همواره هم کار به املت ختم نمی گردد، گاهی گوشت کبابی را هم در داخل نان باگت با انواع سبزیجات سرو می نمایند و به آن بان می می گویند.

5- پن کیک گرم بان زئو Banh xeo

بزرگترین پن کیکی که می توانید بخورید، بان زئوست و در ویتنام طبخ می گردد. این پن کیک از میگو، گوشت تازه، لوبیا و تخم مرغ تشکیل شده. سپس این مخلفات سرخ می شوند و در داخل ورقه برنجی پیچیده خواهند شد. کنار بان زئو، سس تندی سرو می گردد؛ ویتنامی ها عاشق این سس هستند.

6- بان چائو Bun cha

این غذا ویژه هانوی است، همه جا در خیابان های هانوی آن را خواهید یافت. در واقع همبرگر ویتنامی است. گوشت کباب شده را روی نودل های برنج می ریزند و همراه با دو تا چوب غذاخوری در مقابل تان می گذارند. حالا وقتش رسیده غذا خوردن با چوب را امتحان کنید.

7- کائو لائو Cao lau

ساکنین مرکز ویتنام در ساخت این غذا حسابی خبره اند. در هوی آن تخصصی ترین و خوش طعم ترین غذایی که پخته می گردد، کائو لائو است. کائو لائو یعنی یک بشقاب از نودل های نسبتا کلفت برنج که در کنارش لوبیا پخته شده هم قرار گرفته و از طرفی کلم بروکلی هم دارد. اگر بگوییم به این بشقاب، کِراکِر سرخ شده برنج و تکه های گوشت هم اضافه می گردد، مطمئنیم که آب دهان تان را قورت خواهید داد.

8- چا کا Cha ca

غذای دریایی در ویتنام جایگاه خاصی دارد و نمی گردد چا کا را در میان این غذاها معرفی نکرد. در هانوی خوردن آن را به شما توصیه می کنیم. ماهی سفید را در کره سرخ می نمایندو سپس به ان کرفس و سیر سبز اضافه می نمایند. این غذا هم مانند بسیاری از غذاهای ویتنام با نودل برنج سرو می گردد. در نهایت سس بادام زمینی هم به آن اضافه خواهد شد.

9- نوم هوآ چوی Nom hua chuoi

این غذا بهشت وِجِترین ها در ویتنام است. نوم هوآ چوی یا سالاد شکوفه موز، خوراکی خالی از هر نوع گوشتی است. لیمو و فلفل چیلی از طعم دهنده های اصلی هستند. مشتی پنیر را هم با سبزیجات مخصوص مخلوط می نمایند تا طعم بی نظیر این سالاد تکمیل گردد.

10- کوم تام Com tam برنج و گوشت

یک غذای معمولی، در عین حال ایده ال برای ذائقه ما ایرانی ها احتمالا کوم تام است. همه جا آن را می توانید خریداری کنید از رستوران گرفته تا بازارها و آشپزخانه های خیابانی ویتنام این غذا را می فروشند. یک تکه گوشت کبابی را روی برنج می گذارند و گاهی یک تخم مرغ نیمرو یا آب پز هم به آن اضافه می نمایند. بفرمایید کوم تام آماده است.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1785

به "10 غذای ویتنامی که باید امتحان کرد (تور ارزان ویتنام)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای ویتنامی که باید امتحان کرد (تور ارزان ویتنام)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید