افشای جزئیات جدید از دستگیری قائم مقام سابق وزارت دارایی عربستان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، فرزند یک مقام سابق سعودی که در زندان های آل سعود به سر می برد جزئیات جدیدی از دستگیری پدرش را فاش کرد.

افشای جزئیات جدید از دستگیری قائم مقام سابق وزارت دارایی عربستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، عبدالحکیم فرزند عبدالعزیز الدخیل قائم مقام سابق وزارت دارایی عربستان در زندانهای آل سعود اطلاعات امنیتی و جزئیات جدیدی مربوط به دستگیری پدرش در سال گذشته را فاش کرد.

عبدالحکیم جزئیات حمله نیروهای امنیتی سعودی به خانه وی را بازگو کرد و گفت: این نیروهای امنیتی سعودی اسناد و دارایی و اموال پدرم را مصادره کردند و سپس وی در زندان های امنیتی دولتی ناپدید شد.

عبدالعزیز الدخیل اقتصاددان و کارشناس مالی است که همواره نمونه کاملی از شهروندان قانون مدار بوده است. وی در دهه 1970 سمت معاون وزیر دارایی را بر عهده داشت ، اما در سال 1979 کناره گیری کرد زیرا به میزان فساد در کشور و عمیق ترین مسائل حاکمیت در عربستان پی برد.

وی در ادامه فاش کرد که تنها جرم پدرم درخواست آزادی بیان، تمجید از مخالفان سعودی زندانی بوده است.

عبدالحکیم گفت: پدرم پس از ترک وزارت دارایی ، سالها از حضور در محافل سیاسی دور ماند و از تماس با مقامات ارشد سعودی اجتناب کرد؛ چراکه او می دانست استعفایش باعث تهدید جان خودش و خانواده اش خواهد شد. اما هنگامی که بحران مالی در اواخر دهه 1980 آغاز شد، به عنوان یک اقتصاددان احساس کرد که دیگر نمی تواند سکوت کند.

وی در ادامه گفت: پیش بینی می شد که پدرم به عنوان قائم مقام سابق وزارت دارایی عربستان از حاشیه آزادی بیشتری نسبت به سایر سعودی ها برخوردار باشد . وی در رویدادها و سمینارها آغاز به صحبت علنی کرد ، بعضی از آنها با حمایت مالی دولت برگزار می شد .همچنین پدرم یک برنامه اصلاح مالی را بر اساس تفکیک قوا ، توانمندسازی جامعه مدنی و ایجاد نهادهایی ارائه داد که بتوانند در برابر انتقال قدرت بین پادشاهان مقاومت نمایند.

عبدالحکیم در ادامه گفت: او می دانست بعید است که طرح های اصلاحاتی وی توسط مقامات شنیده گردد؛چرا که توصیه های وی مانند کوبیدن آب تو هاون بود اما وظیفه خود می دانست تا اقداماتی را انجام دهد که سرمایه نفتی عربستان برای ملت سعودی هزینه گردد.

عبدالعزیز الدخیل طی یک همایش مالی در سال 2015 اظهاراتی را گفت که مورد استقبال قرار نگرفت. مقامات سعودی وی را دستگیر و به تحریک بی ثباتی و ایجاد هرج و مرج متهم کردند. وی دو سال در زندان به سر برد و پس از آزادی ممنوع السفر و حساب های بانکی وی مسدود شد و همچنین از مدیریت هرگونه دارایی یا املاکی که در اختیار داشت خلع شد.

پسر عبدالعزیز در ادامه تاکید نمود: پدرم با این که می دانست در خطر است با اظهار نظر عمومی خود کوشش کرد تا از ادامه سیاست متزلزل آل سعود جلوگیری کند.

عبدالعزیز در سال 2020 در توئیتی در مورد عبدالله الحمید شاعر سعودی که در زندان های آل سعود درگذشت، مطلبی نوشت و بدین ترتیب مجدد دستگیر شد و مقامات سعودی از هرگونه ارتباط وی با خانواده اش و وکلا مانعت کردند و تا به امروز کسی نمی داند که وی کجاست و چه اتفاقی برایش افتاده است.

پسر قائم مقام سابق وزارت دارایی سعودی در ادامه تاکید نمود که من و خانواده ام از ترس جان خود سکوت اختیار کردیم؛چراکه بارها مورد تهدید مقامات سعودی قرار گرفتیم و بعضی مقامات سعودی مجبور شدند برای توجیه بازداشت پدرم، اطلاعات نادرستی درباره وی منتشر نمایند بدین ترتیب فکر کردیم اگر ساکت بمانیم ، ممکن است او زودتر آزاد گردد.

اما در طول تابستان، پس از دیدن اینکه ولیعهد سعودی چگونه بی رحمانه مخالفان خود و همچنین رشادت هایی را که خانواده سایر زندانیان سیاسی نشان داده بودند ، هدف قرار می دهد ، تصمیم گرفتیم به آنها بپیوندیم.

دسامبر 2020 بود که عبد الحکیم الدخیل گفت: ما تا به امروز از شرایط پدرم در زندان خبری نداریم و تماس با وی کاملاً قطع شده و برای اینکه هیچ سیستم قانونی برای بازداشت شدگان سیاسی وجود ندارد، ما نمی توانیم وکیل بگیریم.

فرزند مقام سابق سعودی گفت ، محمد بن سلمان و اطرافیان وی مرتکب بزرگترین و خطرناکترین انواع فساد در کشور می شوند به گونه ای که درآمدهای کشور را به حساب خود منتقل نموده و اراضی شهروندان و اموال و شرکتهایشان را مصادره می نماید و پروژه هایی را با ده ها میلیارد اجرا می نماید که هیچ کس غیر از خودش از جزئیات آن خبر ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1192

به "افشای جزئیات جدید از دستگیری قائم مقام سابق وزارت دارایی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جزئیات جدید از دستگیری قائم مقام سابق وزارت دارایی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید