افراد بدون علامت یا با علائم خفیف، زودتر به مراکز 16 ساعته مراجعه نمایند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت گفت نگرانی اصلی ما بیشتر مربوط به افراد بدون علامت یا با علائم خفیف بیماری است که تقاضا داریم این افراد زودتر به مراکز 16 ساعته درمانی مراجعه نمایند تا به موقع شناسایی، ایزوله یا بستری شوند.

افراد بدون علامت یا با علائم خفیف، زودتر به مراکز 16 ساعته مراجعه نمایند

به گزارش وبدا، قاسم جان بابایی امروز یکشنبه چهارم آبان ماه در حاشیه سفر به شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در چند روز اخیر فرایند ابتلای به کرونا در استان کرمان رو به افزایش بوده است لذا برای آنالیز شرایط استان به این منطقه سفر کردم.

وی با ابراز تاسف از فرایند افزایشی تعداد مبتلایان به کووید19 در استان کرمان، مطرح نمود: در مردادماه سال جاری، پیک دوم شیوع ویروس کرونا را در استان کرمان تجربه کردیم که بیشتر مبتلایان مربوط به شهرهای کرمان و جیرفت بودند اما در چند روز اخیر علاوه بر کرمان، در شهرستان های سیرجان و رفسنجان نیز تعداد مبتلایان به کووید19 رو به افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان نمود: میزان بیماران سرپایی مبتلا به کووید19 در استان کرمان زیاد بوده و همچنین تعداد بیماران با حال عمومی بد نیز در این استان افزایش چشمگیری پیدا نموده است.

جان بابایی با بیان اینکه هنوز داروی مشخصی برای درمان این بیماری کشف نشده و در نتیجه تنها راه ممکن برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، مراعات مردم است توضیح داد: توصیه اکید داریم که مردم به گونه ای رفتار نمایند که دچار این بیماری نشوند و این امر نیز تنها با مراعات توصیه های بهداشتی امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: در یک شهر حدود 300 هزار نفری مانند سیرجان وجود 120 بیمار کرونایی بستری شده آمار بسیار بالایی است و حتما تعداد زیادی بیمار بدون علامت یا با علامت حفیف نیز در این شهرستان وجود دارند و نگرانی اصلی ما مربوط به افراد بدون علامت یا با علائم خفیف بیماری است که تقاضا داریم این افراد به مراکز 16 ساعته درمانی مراجعه نمایند تا به موقع شناسایی، ایزوله یا بستری شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره افتتاح چند بخش بیمارستانی در شهرستان سیرجان مطرح نمود: کرونا به ما آموخت که دیگر باید مراسم افتتاحیه ها و کلنگ زنی ها با حضور افراد زیاد را جمع کرد و اصل این بود که این بخش ها آماده بهره برداری شوند که خوشبختانه این بخش ها هم اکنون آماده هستند و از امروز بخش آی سی یو عظیم با 18 تخت که برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده، فعالیت خودش را شروع خواهد نمود ضمن آنکه بخش نوزادان و NICU بیمارستان عرضی سیرجان نیز با 13 تخت آماده بهره برداری است.

حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در حاشیه این سفر در شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران گفت: ممکن است به صورت مقطعی با کمبود تخت های بیمارستانی روبرو شویم اما به لحاظ تخت باتوجه به ظرفیت سازی های انجام شده می توانیم جوابگوی بیماران مراجعه نماینده به بیمارستان های استان باشیم اما اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند و تعداد مبتلایان همچنان افزایش یابد با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی گفت: اگر تعداد بیماران ما از حد ظرفیت های بیمارستانی استان بیشتر گردد پیش بینی نموده ایم که بتوانیم از نقاهتگاه های پیش بیمارستانی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 910

به "افراد بدون علامت یا با علائم خفیف، زودتر به مراکز 16 ساعته مراجعه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بدون علامت یا با علائم خفیف، زودتر به مراکز 16 ساعته مراجعه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید