افتتاح 64 پروژه عمرانی و مالی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:هم زمان با هفته دولت 64 پروژه عمرانی و مالی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح می گردد.

افتتاح 64 پروژه عمرانی و مالی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی

اکبر کرامتی در جمع اصحاب رسانه گفت : همزمان با گرامیداشت هفته دولت ، 64 پروژه عمرانی، مالی و فراوریی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و 935 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

کرامتی اضافه نمود: با اجرای این طرح ها برای 975 نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی زمینه اشتغال فراهم می گردد.

او بعلاوه اظهار کرد: تعداد 5 پروژه از مجموع پروژه های ذکر شده در زیر بخش معاونت بهبود فراوریات گیاهی با اعتبار بالغ بر 73 میلیارد ریال، با تعداد 34 اشتغال پایدار، 32 تثبیت اشتغال و بهره مندی 38 خانوار آماده بهره برداری می باشد.

کرامتی اضافه نمود: این طرح ها شامل یک واحد فراوری قارچ خوراکی، سه واحد فراوریی گلخانه و یک واحد کشت گل محمدی در شهرستان های میاندوآب، بوکان، ارومیه، تکاب و نقده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آب و خاک و نقش آن در مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی، بیان نمود: تعداد 37 پروژه از مجموع 64 پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی استان، در بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی با اعتبار بالغ بر 349 میلیارد ریال، با تعداد 556 اشتغال پایدار، 909 مورد تثبیت اشتغال و 1091 خانوار بهره بردار نیز در هفته دولت افنتاح می گردد.

او تاکید نمود: این طرح ها شامل 16 طرح انواع سیستم های نوین آبیاری با ظرفیت 865 هکتار، 4 طرح انتقال آب با لوله به طول 6224 متر، سه طرح احداث، بازسازی و بازسازی استخر ذخیره آب با ظرفیت هزار مترمکعب ، 7 رشته بازسازی و لایروبی و بازسای قنات، 7 طرح احداث و پوشش بتنی و سنگی کانال به طول 2759 متر در سطح استان می باشد.

کرامتی گفت : تعداد یازده پروژه نیز با اعتبار بالغ بر 362 میلیارد ریال، با تعداد 281 اشتغال پایدار، 238 تثبیت اشتغال و بهره مندی 1392خانوار نیز در بخش منابع طبیعی و امور آبخیز داری در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

او در مورد طرح های قابل افتتاح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری نیز گفت: این طرح ها شامل عملیات آبخیزداری با ظرفیت 17054مترمکعب در شهرستان های پلدشت، سردشت، چالدران، ارومیه، مهاباد، شاهین دژ، پیرانشهر، چالدران، مهاباد، اشنویه می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: تعداد 5 پروژه نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع غذایی با اعتبار بالغ بر 171 میلیارد ریال، با تعداد 32 اشتغال پایدار نیز آماده بهره برداری می باشد که این طرح ها نیز شامل 91 واحد فراوری انواع کود آلی، دو واحد بسته بندی حبوبات و غلات، یک واحد بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین، یک واحد فرآوری میوه و سبزیجات درشهرستان های مهاباد، تکاب و ارومیه است.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1776

به "افتتاح 64 پروژه عمرانی و مالی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 64 پروژه عمرانی و مالی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید