اتوبوسی که در تئاتر فجر آتش گرفت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان اجرای نمایش سکوت از لهستان بود اجرایی که در سرمای شب تهران و با آتش زدن یک اتوبوس همراه شد.

اتوبوسی که در تئاتر فجر آتش گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، روز یکشنبه 13 بهمن و در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، یکی از آثار خارجی حاضر در جشنواره اجرای متفاوتی را سپری کرد. در این نوبت نمایش سکوت توسط گروه لهستان در پارکینگ تالار وحدت اجرا شد. این گروه پیش ترها و برای اولین بار با نمایش مکبث در جشنواره بین المللی تئاتر فجر در جشنواره حضور پیدا نموده بودند، که آن اجرا با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان همراه بود.

سکوت روایتی نمایشی از قربانی شدن انسان ها به ویژه بچه ها در فضایی دیکتاتوری است که در یکی از سردترین شب های تهران و با 30 دقیقه تأخیر نسبت به ساعت مشخص شده اجرا، ساعت 18:30 اجرا شد. مخاطبان مختلفی از جمله شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، نادر برهانی مرند دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، رضا سرور، یوسف باپیری، آلبرت کچویی و بعضی از فعالان عرصه تئاتر و همچنین تعدادی از مخاطبان جشنواره تئاتر فجر، از حاضران در فضای باز پارکینگ تالار وحدت بودند.

بازیگران سکوت به همراه چند عروسک پسر و دختر بچه کار خود را شروع کردند، اثری که با شادی و نشاط زندگی شروع و به کابوس و کشتار ختم می گردد؛ کابوسی که در آن اتوبوسی به همراه زنان و مردان و بچه ها حاضر در آن به آتش کشیده می گردد. این نمایش با همکاری رامین ناصر نصیر و محمدرضا علی اکبری از هنرمندان تئاتر ایران اجرا شد که در بخش فراوری اجرا با گروه لهستانی همکاری نموده اند.

نمایش سکوت که تلاشی برای گرم کردن سرمای محوطه تالار وحدت در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود، امروز دوشنبه 14 بهمن نیز در سی و هشتمین جشنواره تئاتر اجرا خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 448

به "اتوبوسی که در تئاتر فجر آتش گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوسی که در تئاتر فجر آتش گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید