6 قانون عجیب در جهان که هر گردشگری باید بداند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، قبل از سفر به کشورها، قوانین را بدانید

قوانین عجیب و غریبی در هر گوشه ای از جهان وجود دارد. بعضی از این قوانین ممکن است جزیی از رسم و آداب و رسوم محلی باشند، بعضی ممکن است بعد از مدتی مرسوم شده باشند. اما بعضی از این قوانین آنقدر عجیب و غریب هستند که وقتی با آنها روبرو می شوید از خود می پرسید چرا اصلا باید همچین قوانینی نوشته شده باشد.

6 قانون عجیب در جهان که هر گردشگری باید بداند

بعضی از این قوانین، توریست هایی را که به آن شهر یا کشور سفر می نمایند و از آن قوانین بی خبر هستند را در یک دردسر حسابی می اندازد. ممکن است تا حالا شنیده باشید که آدامس جویدن در سنگاپور غیر قانونی است اما آیا درباره این 6 قانون عجیب شنیده اید؟ با خبرنگاران همراه باشید:

در تایلند روی پول پا نگذارید

بهتر است وقتی در تایلند هستید دعا کنید که وزش باد، پولی را به زیر پای شما نیندازد و گرنه با قانون طرفید! در تایلند، قدم گذاشتن روی پول غیر قانونی است چون روی تمام اسکناس ها، عکس پادشاه این کشور چاپ شده است. مردم این کشور برای پادشاهشان احترام بسیار بالایی قائلند و در نتیجه پا گذاشتن روی عکس او را نمی توانند تحمل نمایند.

چراغ های ماشین تان را در دانمارک روشن نگه دارید

روشن کردن چراغ جلویی ماشین چیز عجیبی نیست و حتی بعضی عادت دارند همواره آنها را روشن نمایند. اما در کشور دانمارک این یک قانون است. همه وسایل نقلیه ای که در هر زمانی از روز در خیابان هستند، موظند چراغ های جلوی ماشین خود را روشن نگه دارند.

ازدواج با مرده در فرانسه

عروس یا داماد دقیقا قبل از مراسم عروسی می میرد؟ این در فرانسه هیچ مسئله ای نیست! در فرانسه ازدواج یک فرد زنده با یک مرده امکان پذیر است در صورتی که به مقامات ثابت گردد که آن دو واقعا قصد ازدواج داشته اند.

در ژاپن چاق نباشید

افراد مسن تر ژاپنی، به راحتی وزن نمی گیرند. این قانون برای جلوگیری از چاقی نوشته شده است. در ژاپن، آقایان و خانم هایی که سنشان بین 45 تا 74 سال است باید سالی یکبار دور کمرشان را اندازه بگیرند. مردانی که دور کمرشان بیشتر از 33.5 و زنانی که دور کمرشان بیشتر از 35.5 باشد، مشاوره می شوند و باید توصیه های پزشکی را انجام دهند. با این وجود، هیچ مجازاتی برای افرادی که بالاتر از حد مجاز هستند، وجود ندارد.

در انگلستان حق نگهداری خوک در حیاط جلویی خانه تان ندارید

در قوانین انگلستان قانونی وجود دارد که در آن نگه داشتن خوک در حیاط جلویی خانه غیر قانونی است، مگر اینکه (به موقع پنهان گردد)! هنوز معنای به موقع پنهان گردد خیلی تعیین نیست.

در خیابان Yonge در تورنتو حق کشیدن جسد اسب تان را ندارید

مطمئنا تا الان از قوانین عجیبی که در بالا خوانده اید، متعجب شده اید اما این قانون آخر چیزی است که حتی بیشتر از قبل متعجبتان می نماید. اگر در شهر تورنتوی کانادا باشید و از بخت بد، اسب تان بمیرد، حق کشیدن جسد آن بر روی زمین را در خیابان یانگ و در روز یکشنبه ندارید. بهتر است جهت دیگری را انتخاب کنید. هنوز معلوم نیست چرا این قانون عجیب نوشته شده است اما چیزی که تعیین است این است که باید به آن عمل گردد.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 55

به "6 قانون عجیب در جهان که هر گردشگری باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 قانون عجیب در جهان که هر گردشگری باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید