چین استفاده کانادا از مسائل حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سخنگوی نمایندگی چین در مقر سازمان ملل در ژنو گفت، کانادا به دنبال استفاده از حقه همیشگی استفاده از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی است.

چین استفاده کانادا از مسائل حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دیپلمات ارشد چین استفاده کانادا از مسائل حقوق بشری به عنوان یک ابزار سیاسی در شورای حقوق بشر سازمان ملل را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، لیو یایین سخنگوی کنندگی چین در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: گروه کوچکی از کشورهای غربی از جمله کانادا بار دیگر در تلاش هستند که اطلاعات نادرست و دروغ هایی را با مقاصد سیاسی، علیه چین در شورای حقوق بشر مطرح کنند.

این دیپلمات چینی اضافه نمود: این اقدام چیزی نیست، به جز حقه همیشگی آن ها در زمینه استفاده از حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی که توسط جامعه بین المللی رد خواهد شد و محکوم به شکست خواهد بود.

یایین در ادامه گفت دولت چین نسبت به سلامت مردم این کشور از جمله گروه های اقلیت در استان سین کیانگ متعهد است و به دنبال نحقق آرزو های آن ها برای زندگی بهتر است.

او متذکر شد: استان سین کیانگ با تلاش بی وقفه توانسته است دستاورد های قابل ملاحظه ای در زمینه اقتصادی، اجتماعی و مسائل حقوق بشری به دست آورد. در حال حاضر این استان، از ثبات اجتماعی، صلح و رفاه اقتصادی بهره مند است. مردم در این استان زندگی آرام و لذت بخشی دارند.

این دیپلمات چینی یادآور شد، دولت چین بارها از سفرای کشورهای غربی دعوت کرده از استان سین کیانگ دیدن کنند اما آن ها هربار بهانه آورده و این دعوت ها را رد کرده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین نیز پیش تر گفته بود که آمریکا تلاش دارد بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیاندازد. وی به آمریکا یادآور شد که 64 کشور جهان از جمله ملل مسلمان چون ایران، سوریه، پاکستان و برخی دیگر در چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر از چین حمایت کردند.

این دیپلمات چینی به سفر کنندگان سازمان همکاری شانگهای، سفرا و دیپلمات های 21 کشور به سین کیانگ اشاره کرد و گفت که آنها پس از دیدن اوضاع در منطقه سین کیانگ به این نتیجه رسیدند که اتهام ها علیه چین بی اساس است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1335

به "چین استفاده کانادا از مسائل حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین استفاده کانادا از مسائل حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید