پیمانکار خط آهن شلمچه-بصره تغییر کرد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در 16 شهریور سال جاری مصوبه جدید هیئت وزیران در مورد تغییر پیمانکار مجری راه آهن شلمچه-بصره را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

پیمانکار خط آهن شلمچه-بصره تغییر کرد

بر اساس این مصوبه، یک شرکت غیردولتی 100 درصد هزینه احداث 3 کیلومتر خط ریلی از ایستگاه شلمچه تا اروندرود، 900 متر پل روی اروند همراه با دریچه های کشتیرانی و 33 کیلومتر خط آهن از انتهای اروند تا ایستگاه راه آهن بصره را به ارزش 100 میلیون یورو تأمین می نماید.

پیش ازاین قرار بود کلیه هزینه ها و فرآیند عملیاتی اجرای این پروژه را بنیاد مستضعفان متقبل گردد که با مصوبه جدید هیئت دولت، یک شرکت وابسته به بخش غیردولتی جایگزین بنیاد می گردد.

در همین خصوص عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با تأیید کنار گذاشته شدن بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به پیشنهادی که شرکت غیردولتی مذکور داده و علاقه مندتر هستند تا کار را دنبال نمایند و شرکت ثبت شده در عراق دارند، در وزارت راه به این جمع بندی رسیدیم که پروژه راه آهن شلمچه-بصره را به این شرکت واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه شخص وزیر به جد پیگیر تسریع در اجرای پروژه ریلی شلمچه-بصره است و طرف عراقی هم اخیراً با مدیران وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی داشته اند اضافه کرد: کوشش ما بر این است که به این پروژه سرعت بیشتری بدهیم و به این نتیجه رسیدیم که تیم جدید به دلیل داشتن توانایی اقتصادی کافی و هم داشتن امکان کار کردن در عراق، سریع تر می تواند این طرح را اجرایی کند.

معاون شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: پیشنهاد جایگزینی به هیئت دولت ارائه شده و اخیر مصوبه جابه جایی پیمانکار پروژه راه آهن شلمچه-بصره به وزارت راه ابلاغ شده است.

وی شرکت مذکور را متعلق به بخش غیردولتی دانست و گفت: توانمندی و انگیزه بالایی دارند از قبل هم زمزمه هایی مبنی بر تغییر پیمانکار شنیده می شد که با پیشنهادی که این شرکت ارائه داد، وزیر راه با تغییر پیمانکار موافقت کرد.

خطیبی درباره زمان آغاز به کار پروژه گفت: آغاز به ساخت این پروژه نیازمند تکمیل مطالعات و همچنین امضای قرارداد با طرف عراقی است؛ اما طرف عراقی هنوز به ما زمین برای آغاز ساخت را نداده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 845

به "پیمانکار خط آهن شلمچه-بصره تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمانکار خط آهن شلمچه-بصره تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید