پنج گام برای داشتن پوستی شاداب تر

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کثیفی و آلودگی هوا و فعالیت های روزانه ، شب هنگام تحریکات پوستی و مسدود کردن منافذ پوستی را به همراه دارد . پاک کردن این لایه از چرک های سیاه با شستن ملایم صوتر (پوست باید احساس لطیفی به مدت 10 تا 15 دقیقه پس از شستن داشته باشد) میسر می گردد. شستن آرام صورت بعلاوه اجازه می دهد که مواد پاک کنده در صابون

پنج گام برای داشتن پوستی شاداب تر

پنج گام برای داشتن پوستی شاداب تر

ترجمه: سمیه کاویانی

انجام پنج گام سادة زیر به پاک کردن نشانه های پیری و افزایش سلامت پوستتان یاری قابل توجهی می نماید. به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک ، نتایج بزرگ پدید می آورد.

1 ـ کف صابون در شب ، پاک نماینده تمام آلودگی های روز است

کثیفی و آلودگی هوا و فعالیت های روزانه ، شب هنگام تحریکات پوستی و مسدود کردن منافذ پوستی را به همراه دارد . پاک کردن این لایه از چرک های سیاه با شستن ملایم صوتر (پوست باید احساس لطیفی به مدت 10 تا 15 دقیقه پس از شستن داشته باشد) میسر می گردد. شستن آرام صورت بعلاوه اجازه می دهد که مواد پاک کنده در صابون برای نتیجه بهتر ، به عمق بیشتری نفود نمایند. برای تازه شدن پوست در صبح ، صورتتان را با آب ولرم بشویید.

2 ـ مراقب پرتو فرابنفش باشید

آسیب پوست می تواند در هر زمانی از سال رخ دهد . اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید ، هیچ چیز بیش از استفاده از کرم های ضد آفتاب در روز نمی تواندبه شما این جوانی را هدیه کند. حتی 10 دقیقه در روز قرار گرفتن در معرض پرتو نور فرابنفش خورشید ، می تواند مسبب چین و چروک پوست و پدیدار شدن لکه های خورشیدی در کمتر از 12 هفته گردد.

3 ـ استرس خود را مدیریت کنید

نام دیگر استرس یا تنش خطوط اخم است. تحولات عاطفی می تواند پوست شما را به 5 سال مسن تر از سن واقعی تان تبدیل کند. افزایش اضطراب مداوم ، هورمون استرس را که موجب التهاب و شکسته شدن کلاژن پوست می گردد، آزاد می سازد . بعلاوه این امر ، باعث ایجاد عواملی می گردد که قرمزی صورت و آکنه را ایجاد می نمایند. برای فرونشاندن التهاب ، خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند توت ، پرتقال و مارچوبه موثر است . وقتی احساس تنش می کنید ، چند دقیقه نفس عمیق بکشید: ابتدا تنفس از راه بینی و نگه داشتن آن به مدت 3 ثانیه ، و سپس رها کردن تنفس به وسیله دهان

4 ـ اُمگا 3 بخورید

این چربی خوب در غذاهایی مانند ماهی آزاد ، بذر کتان و بادام موجود داست که باعث می گردد پوست شما محکم و انعطاف پذیر گردد. این چربی ، شبیه چربی اشباع شده در لبنیات و گوشت قرمز (که منجر به آزاد شدن عواملی می شوند که پیری پوست را ایجاد می نمایند) ، نیست . مصرف چربی های اشباع شده را به حدود 17 گرم در روز محدود کنید.

5ـ ورزش کنید

مطالعات نشان می دهد افرادی که مرتب ورزش می نمایند ، پوستی بهتر و شاداب تر از افرادی دارندکه با ورزش بیگانه اند. ورزش ، اکسیژن و مواد مغذی مورد احتیاج را به پوست می رساند.

منبع: hameja .org/ health

منبع:ماهنامه دانشمند شماره 565

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1448

به "پنج گام برای داشتن پوستی شاداب تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج گام برای داشتن پوستی شاداب تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید