پرونده تغییر راستا ریل راه آهن از تپه حصار دامغان تشکیل شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، پرونده تغییر راستا ریل راه آهن از تپه حصار دامغان تشکیل شد.

پرونده تغییر راستا ریل راه آهن از تپه حصار دامغان تشکیل شد

علی اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق این مطالبه مردمی در گذشته به عنوان یک درخواست در سطح شهرستان دامغان و استان سمنان مطرح بود که اکنون در سطح ملی در حال آنالیز است و با دستور هیات دولت، این موضوع در وزارتخانه های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارای پرونده شد.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم، جابه جایی ریل راه آهن به وسیله وزیران راه و شهرسازی و میراث فرهنگی آنالیز شد که به علت خاتمه کار دولت ناتمام ماند.

علیزاده افزود: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی دولت قبل، این موضوع را در دولت نو به صورت جدی درخواست و پیگیری کردیم و مقدمات لازم برای این اقدام اجرا شده است.

نجات تپه حصار از ریل آهن، زمینه ثبت جهانی آن

وی توضیح داد: بنا به مصوب شدن موضوع آنالیز طرح جابه جایی ریل راه آهن از مجموعه تاریخی تپه حصار دامغان به وسیله هیات دولت، مقرر شد تا با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازدید از این مجموعه تاریخی انجام گردد که امیدواریم هرچه زودتر تپه حصار دامغان از آسیب عبور قطار نجات پیدا کند.

علیزاده گفت: این خواسته مردم دامغان یک موضوع مهم و مطالبه اصلی است که انتظار داریم تا دولتمردان با نگاه ویژه خود در جهت برطرف این مشکل و حفظ این اثر تاریخی منطقه گام بردارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: تپه حصار دامغان با قدمت بیش از هفت هزار ساله در محدوده شهر دامغان به عنوان مرجع علمی تپه های عصر آهن در جهان شناخته شده و با اصلاح ریل راه آهن در این محوطه تاریخی، امیدهای ثبت جهانی اثر نیز زنده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1613

به "پرونده تغییر راستا ریل راه آهن از تپه حصار دامغان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده تغییر راستا ریل راه آهن از تپه حصار دامغان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید