طرح جامع گردشگری کرمانشاه بازنگری می گردد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برنامه ریزی برای بازنگری طرح جامع گردشگری استان خبرداد.

طرح جامع گردشگری کرمانشاه بازنگری می گردد

جبار گوهری امروز(29 اردیبهشت) در حاشیه مراسم رونمایی از اولین اطلس باستان شناسی استان در گفت و گو با خبرنگاران، گردشگری را دومین صنعت پردرآمد جهان خواند و اظهارکرد: باتوجه به سیاست و رویکرد چندسال اخیر مسئولین کشوری در زمینه اقتصاد بدون اتکا به نفت، گردشگری می تواند یکی از بخش هایی باشد که درآمدزایی بالایی برای ایران به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به صنعت گردشگری در کشور طی سالهای اخیر رشد داشته، مطرح کرد: براین اساس ما نیز باید بتوانیم صنعت گردشگری خود را توسعه دهیم و از آن درآمدزایی داشته باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان افزود: طرح جامع گردشگری استان که در سال 1384 تدوین شده، یک سند فرادستی است که می تواند معیاری برای تصمیم گیری ها و چراغ راهی برای توسعه صنعت توریسم در استان باشد، اما بنا به ضرورت و شرایط کنونی احتیاج است بازنگری هایی در این طرح داشته باشیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم حوزه گردشگری را در ابعاد مختلف آن توسعه دهیم، باید اطلاعات جامع و کاملی را این حوزه ها داشته باشیم که بازنگری طرح جامع گردشگری این فرصت را فراهم می نماید.

گوهری افزود: معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری کرمانشاه در قالب این طرح، نقش موثری در جلب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

به گفته این مسئول، علاوه بر بازنگری طرح جامع گردشگری استان، برنامه راه اندازی سامانه جامع گردشگری هم در آینده اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه برای سایر حوزه های میراث فرهنگی و صنایع دستی استان هم برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته که در بستر علمی خواهد بود، بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی علاوه براینکه تکمیل اطلس باستان شناسی استان را در آینده خواهیم داشت، سامانه جامع باستان شناسی و میراث فرهنگی استان را هم راه اندازی خواهیم کرد. همچنین برای حوزه صنایع دستی هم چنین سامانه ای راه اندازی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1297

به "طرح جامع گردشگری کرمانشاه بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع گردشگری کرمانشاه بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید