ویروس کورونا هنگام اوج بیماری آسانتر منتقل می شود

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مقامات بهداشتی آمریکا می گویند ویروس کورونا هنگامی افراد را در اوج بیماری شان هستند، بیشترین سرایت را دارد.

ویروس کورونا هنگام اوج بیماری آسانتر منتقل می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی نیوز دکتر نانسی ماسونیر، رئیس مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی آمریکا گفت: بر اساس آنچه ما می دانیم، به نظر می رسد این ویروس عمدتا از راه تماس های نزدیک از شخصی به شخص دیگر منتقل رسیده می شود.

به گفته او، تماس نزدیک در این مورد به معنی انتقال تا فاصله 1.8 متری فرد مبتلا از طریق قطرک های تنفسی تولید شده در هنگام سرفه یا عطسه فرد بیمار است.

او افزود: تصور بر این است که افراد هنگامی که بیشترین علائم بیماری دارند یا به عبارت دیگر در اوج شدت بیماری هستند، بیشترین سرایت ویروس را باعث می شوند.برخی از انتشارها ممکن است با لمس کردن سطوح آلوده و بعد لمس کردن چشم ها، بینی و دهان رخ دهد. اما به یاد داشته باشید، به اعتقاد ما این ویروس برای مدت طولانی روی سطوح زنده نمی ماند.

ماسونیر گفت: مواردی از انتشار ویروس ممکن است پیش از آنکه افراد علائمی را نشان دهند رخ دهد. گزارش های معدودی از این نوع سرایت درمورد ویروس کورونای جدید وجود دارد و با آنچه درباره سایر ویروس های تنفسی مانند آنفلوانزای فصلی می دانیم، مطابقت دارد. اما در حال حاضر، به نظر ما این دو شیوه آخر روش اصلی انتشار بیماری نیستند.

آخرین آمار عفونت از چین روز جمعه 25 بهمن به حدود 64000 نفر و شماره مرگ ها به حدود 1400 نفر رسید.

همچنین چین روز جمعه برای نخستین بار بیان نمود که 1700 نفر از کارکنان پزشکی اش در جریان درمان بیماران به ویروس کورونا آلوده شده اند و شش نفرشان به این علت درگذشته اند.

ماسونیر در این باره گفت: این موضوع نگران کننده است و ما از تجربه مان با سارس و مرس- دو بیماری دیگر ناشی از ویروس های کورونا- در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا می دانیم که اگر در بیمارستان احتیاطات مربوط به کنترل عفونت به دقت رعایت نشود، انتقال ویروس در چنین محیطی می تواند شدت یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 468

به "ویروس کورونا هنگام اوج بیماری آسانتر منتقل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کورونا هنگام اوج بیماری آسانتر منتقل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید