وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بیش از هزار شهر سینما و تماشاخانه ندارند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی که تقریبا بیش از هزار شهر سینما و تماشاخانه ندارند طبیعی است که جریان فعالیت های سینمایی تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بیش از هزار شهر سینما و تماشاخانه ندارند

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن یعنی چه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

تماشاخانه نخل و آفتاب همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر شنبه 12 بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان در زاهدان افتتاح شد.

سید عباس صالحی در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان به اعتبار شرایط طبیعی و تاریخی کهن به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج پنهانی است که روزبه روز بر شناخت ما از دارایی های این استان افزوده می گردد.

وی بیان نمود: تقویت زیرساخت های فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان و البته در کل کشور بسیار مهم است و با آنچه باید باشد فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: در حوزه فضاهای آموزشی و ورزشی استانداردهایی وجود دارد ولی فضاهای فرهنگی و هنری در کشور به شدت ضعیف هستند که عملا این مساله یک بحران در حوزه فرهنگ و هنر است

وی تاکید نمود: همان گونه که شهرها احتیاج به اکسیژن تنفس جسم دارند احتیاجمند اکسیژن روح نیز هستند و باید فضاهای سینمایی افزایش یابد.

صالحی با بیان اینکه مشکل تماشاخانه و سینما در تمام کشور وجود دارد اما در سیستان و بلوچستان شرایط سخت تر است ادامه داد: در برنامه ای 2ساله مقرر شد توسعه در ناحیه زیرساخت ها در سیستان و بلوچستان انجام گردد و مجموعه این تماشاخانه ها تا حدی اثر دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افتتاح پنج تماشاخانه در سیستان و بلوچستان بی تاثیر در فضای هنرهای نمایشی این استان نخواهد بود.

وی بیان نمود: در حوزه سینما سیستان و بلوچستان با گستره طبیعی، تاریخی و جاذبه های انسانی تابع یک تصویر تلخ است که ظلم به این استان بوده و باید غبارروبی گردد و بخش های نادیده و کمتر دیده شده به رویت داخلی و بیرونی برسند.

صالحی ادامه داد: فیلم کوتاه فرصت خوبی در این زمینه است زیرا آثارش سریع امکان مبادله دارد و باعث می گردد تا سیستان و بلوچستان را بهتر ببینیم و هنرمندان این استان بهترین روایتگران در این زمینه هستند.

وی بیان نمود: هنرمندان با فیلم کوتاه در گام نخست نشان می دهند که سیستان و بلوچستان چگونه است و بعد کارگردانان و فیلمنامه نویسان به این استان آمده و به معرفی آن می پردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فیلم های بلند نیز کارهای خوبی شروع شده و ترکیب این کارها به سمت تغییر تصویر سیستان و بلوچستان یاری می نماید.

وی توضیح داد: اگر قرار است خیلی اتفاقات در سیستان و بلوچستان رخ دهد و کودک بلوچ و سیستانی به آن افتخار نمایند همین تغییر تصویر این استان است.

صالحی تاکید نمود: توجه به مفاخر و مشاهیر سیستان و بلوچستان موضوع دیگری است که توجه به آنها ریشه های اصلی و هویتی محسوب می گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر سیستان و بلوچستان به دنبال توسعه پایدار است باید کسی که در این آب و خاک زندگی می نماید به بودن خود در این استان افتخار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 388

به "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بیش از هزار شهر سینما و تماشاخانه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بیش از هزار شهر سینما و تماشاخانه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید