وب سایت های چند رسانه محور مقاومت مسدود شدند، احتمال توقیف توسط آمریکا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، عکسی که روی وب سایت بعضی از رسانه های همسو با جریان مقاومت قرار گرفته مدعی است دولت آمریکا چندین وب سایت متعلق به محور مقاومت از جمله العالم، شبکه پرس تی وی و المسیره را مسدود نموده است.

وب سایت های چند رسانه محور مقاومت مسدود شدند، احتمال توقیف توسط آمریکا

جهت دریافت مشاوره خدمات انواع طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شامگاه سه شنبه عکسی روی وب سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب سایت های العالم، المسیره و پرس تی وی نهاده شد که مدعی است دولت آمریکا این وب سایت ها را توقیف نموده است.

آنالیز ها نشان می دهد علاوه بر العالم، وب سایت های المسیره و پرس تی وی، احتمالاً چندین وب سایت متعلق به جریان مقاومت از جمله المعلومه عراق نیز از دسترس خارج شده اند.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه ها روی این وب سایت ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می دهد دارایی های نهادهای دخیل در قاچاق فناوری ها، مواد و سلاح های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

دولت آمریکا هنوز بیانیه ای برای شرح درباره این موضوع منتشر ننموده است. به همین دلیل هنوز فهرست کاملی از رسانه های مسدودشده هم در دسترس نیست و اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

در همین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفته نمی تواند در مورد آن اظهار نظر کند اما گمان می نماید وزارت دادگستری به زودی درباره آن اظهارنظر خواهد نمود.

شبکه العالم در بیانیه ای که در کانال تلگرامی اش منتشر نموده به محدودیت های سال های گذشته توسط فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب اشاره نموده، اما نوشته هنوز کاملا روشن نیست این اقدام متوجه دولت امریکا یا هکرهایی با اهداف مشخص است.

مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس تی وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت از مسدود شدن وب سایت این رسانه آگاه است اما اطلاعات بیشتری در این خصوص ندارد. او گفت: داریم سعی می کنیم بفهمیم معنای این ماجرا چیست.

شبکه المسیره هم در بیانیه ای گفته دولت آمریکا بدون اطلاع قبلی وب سایت این شبکه را توقیف نموده است. این شبکه تصریح نموده این اقدام بار دیگر دروغ بودن ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان را ثابت می نماید.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از اظهارنظر فوری در این خصوص خودداری نموده است. با وجود این، دو مقام دولت آمریکا گفته اند وزارت دادگستری در حال آماده کردن اطلاعیه ای درباره این موضوع است.

آمریکا پیش از این در بهمن ماه سال 1397 دامنه دات کام خبرنگاران را مسدود نموده بود. در ایمیلی که در آن موقع از طرف سرویس دهنده بین المللی این دامنه برای خبرنگاران ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) و قرار دریافت این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال 1399 اعلام نمود 3 وب سایت مورد استفاده توسط شرکت هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته اند توقیف نموده است.

در آن بیانیه آمده بود: وزارت دادگستری آمریکا اعلام نمود سه وب سایت مورد استفاده توسط سه شرکت صوری را توقیف نموده. این شرکت ها عبارتند از: مبین اینترنشنال، Sohar Fuel و Oman Fuel.

در صفحه اول وب سایت این شرکت ها اعلام شده دامنه آنها به موجب حکم صادرشده از دادگاه منطقه ای کلمبیا توقیف شده اند.

چند ماه بعدتر هم دولت آمریکا مدعی شد شبکه ای از رسانه های وابسته به ایران که اقدام به انتشار اطلاعات نادرست در سراسر دنیا نموده اند را توقیف نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا در آن موقع اعلام نمود کنترل 92 وب سایت که اقدام به انتشار اخباری برای اثرگذاری بر مخاطبانی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا می کردند را در دست گرفته است.

بعضی از کاربران فضای مجازی بعد از توقیف وب سایت های پرس تی وی و رسانه های دیگر ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان را زیر سوال برده اند و آن را شعار دانسته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1312

به "وب سایت های چند رسانه محور مقاومت مسدود شدند، احتمال توقیف توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب سایت های چند رسانه محور مقاومت مسدود شدند، احتمال توقیف توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید