واکنش پاکستان به تهدید حمله از سوی هند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزارت خارجه پاکستان در واکنش به تهدید وزیر کشور هند مبنی بر حمله هوایی به پاکستان بیان نمود: دهلی نو می داند در صورت حمله اتفاقات سال گذشته تکرار خواهد شد.

واکنش پاکستان به تهدید حمله از سوی هند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، پس از افزایش مجدد تنش های مرزی میان هند و پاکستان، رسانه های روز گذشته به نقل از امیت شاه وزیر کشور هند اعلام کردند: دهلی نو دستوراتی برای حمله هوایی به پاکستان صادر کرده است.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به ادعای رسانه های هندی اعلام کرد: دهلی نو نباید اتفاقات سال گذشته را از یاد ببرد که چگونه هواپیماهای آنها پس از تجاوز به خاک پاکستان ساقط شده و خلبانشان نیز اسیر شد.

عایشه فاروقی سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اضافه کرد: هند به جای حل مسئله کشمیر و توجه به حقوق مردم این منطقه تلاش می کند از طریق کوبیدن بر طبل جنگ توجه کشورهای جهان را از وضع وخیم مردم کشمیر دور کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: هند اینک در مرز لداخ با چین نیز نزاع دارد و مرزهای این کشور با نپال نیز دچار کشمکش شدید است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز در پاسخ به ادعای هند اعلام کرد: اگر هند اشتباهی انجام داده و به خاک ما تجاوز کند به خوبی از خود دفاع خواهیم کرد.

وی شرح داد: حمله به خاک پاکستان می تواند بزرگترین اشتباه سیاستمداران هندی باشد زیرا پاسخی سخت و کوبنده دریافت می کنند.

قریشی نیز تأکید کرد: دلیل تهدیدهای دائمی هند ناکامی دولت این کشور در کنترل اوضاع و به خصوص بی توجهی های مکرر آنها به حقوق اقلیت های مذهبی مانند مسلمانان است.

گفتنی است طی هفته های اخیر تنش های مرزی هند و پاکستان افزایش داشته و ارتش پاکستان نیز حداقل سه بار پهپادهای هندی را داخل خاک خود ساقط کرده است.

دولت کنونی هند به اقدام علیه مسلمانان و بی توجهی به حقوق آنان در کشمیر و دیگر نقاط هند متهم است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 697

به "واکنش پاکستان به تهدید حمله از سوی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پاکستان به تهدید حمله از سوی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید