واکنش جنبش امل لبنان به تحریم های جدید آمریکا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ایرنا نوشت: جنبش امل لبنان روز چهارشنبه در بیانیه ای در واکنش به تحریم یکی از اعضای این جنبش از سوی آمریکا گفت که این اقدام هدف قرار دادن یک شخص خاص نیست، بلکه هدف قرار دادن لبنان است، آن هم در شرایطی که اغلب جریان های سیاسی در حال رسیدن به توافق برای تشکیل دولتی جامع در کشور هستند.

واکنش جنبش امل لبنان به تحریم های جدید آمریکا

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، جنبش امل پس از نشست فوری امروز خود در این بیانیه افزود که تحریم علی حسن خلیل وزیر لبنانی تنها هدف قرار دادن یک نفر که برای مدت زمانی مشخص پست وزارت داشته، نیست، بلکه در حقیقت هدف قرار دادن لبنان، حاکمیت و سازمان سیاسی کشور می باشد که به آن وابسته است. خط جنبش امل خط دفاع از لبنان و وحدت آن است. راه این جنبش، دفاع از حق لبنانی ها در اصول، حقوق و مرزهایشان است.

پس از صدور تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا درباره حسن خلیل نماینده و عضو دفتر سیاسی جنبش امل، هیأت رئیسه این جنبش نشستی تشکیل داد و با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که این تصمیم به هیچ عنوان تغییری در اعتقادات و اصول ملی و میهنی ما ایجاد نخواهد کرد. همچنین ما به دنبال حفظ مرزها و حقوق حاکمیتی لبنان در دریا و زمین هستیم و هرچه فشارها و تحریم ها از هر طرفی مضاعف تر شود، جنبش امل از این حق خود کوتاه نخواهد آمد.

این بیانیه افزود: دستور وزارت خزانه داری آمریکا در زمانی صادر شده که در آن بیشتر جریان های سیاسی لبنان به دست یابی به یک دولت جامع که بتواند کشور را از بحران ها خارج کند، فاصله ای ندارند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، یوسف فنیانوس و علی حسن خلیل وزیران پیشین حمل و نقل و دارایی لبنان در لیست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفته اند.

فنیانوس وزیر حمل و نقل و کار سابق لبنان از جریان المرده به رهبری سلیمان فرنجیه و از افراد نزدیک به وی و حسن خلیل وزیر دارایی و وکیل لبنانی از اعضای با سابقه جنبش امل هستند.

خزانه داری آمریکا مدعی شده که از مردم لبنان در درخواست های خود برای ایجاد یک دولت شفاف و پاسخگو و عاری از فساد، حمایت می کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 846

به "واکنش جنبش امل لبنان به تحریم های جدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش جنبش امل لبنان به تحریم های جدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید