نکات قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سبک ژاپنی ریشه در آداب و رسوم باستانی مردم مشرق زمین دارد. این سبک دکوراسیون داخلی نمادی از باورهای ماندگار مردم است که هارمونی و تعادل بی نظیری با طبیعت زیبای دنیا دارد. سبک ژاپنی از جمله پرطرفدارترین سبک های طراحی در دکوراسیون داخلی محسوب میشود و میتواند آرامش را به خانه شما به ارمغان بیاورد.

نکات قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

ایده های طراحی اتاق های خانه به سبک ژاپنی از سبک زندگی ژاپنی نشأت گرفته اند. در این سبک طراحی از الگوهای خاص و اشیاء غیر معمول استفاده میگردد. مردم ژاپن سعی مینمایند طبیعت را وارد خانه خود نمایند که این به معنای این است که شما به متریال های طبیعی, الگوهای رنگی مات و طرح بندی ساده احتیاج دارید. راز سبک ژاپنی در عملکرد آن است و نکته حائز اهمیت در این نوع طراحی جریان انرژی پاک در فضای مورد نظر است.

در طراحی به سبک ژاپنی باید موارد زیر را درنظر گرفت:

رنگ خنثی برای دیوارها

پایه و اساس طراحی به سبک ژاپنی استفاده از رنگ های خنثی و طبیعی ست. استفاده از طیف رنگی کرم, قهوه ای, بژ و سیاه رنگ در رنگ آمیزی دیوارهای اتاق در این نوع سبک طراحی رایج است. سادگی و بی آلایشی نماد سبک ژاپنی ست و استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های تند و زننده و یا تصاویر خیلی شاد و مهیج در سبک ژاپنی جایگاهی ندارد. استفاده از یک برچسب کوچک با طرح شکوفه های گیلاس برای شکستن یکنواختی و سادگی دیوارها کافی میباشد. برای تقسیم بندی فضای اتاق میتوان از پارتیشن های چوبی با طرح های منبت کاری شده که قابل جا به جایی هستند استفاده نمود.

مبلمان و تخت خواب مخصوص

در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی باید سایر مدل های مبلمان را فراموش کنید و از مدل خاص پیرو سبک ژاپنی بهره ببرید. فرهنگ ژاپنی علاقمند به استفاده از مبلمانی ست که ارتفاع کمی با کف زمین دارند و در مرکز اتاق قرار داده میشوند. تخت خواب مناسب طراحی به سبک ژاپنی نیز باید کم ارتفاع و نزدیک به کف زمین باشد. در این سبک طراحی قرار دادن قفسه هایی از جنس بامبو در کنار تخت خواب ضروری ست. در چیدمان اتاق به سبک ژاپنی باید محدودیت ها مد نظر قرار داده شوند زیرا استفاده از هر نوع وسایل اضافی و غیر ضروری سادگی و الگوی این سبک طراحی را بر هم میزند. در انتخاب سرویس چوبی برای اتاق سعی کنید با کیفیت ترین نوع را انتخاب کنید. در بازار مبل ژاپنی تفاوت بین جنس گران و ارزان کاملا واضح است, بنابراین نباید از سرویس های چوبی دست دومی بهره ببرید که پس از مدتی مجبور باشید آن را دور بیندازید.

تضاد رنگی

به منظور ایجاد حسی ناب و واقعی تا حد امکان باید از تضاد رنگی قوی و واضح استفاده گردد. مثلا دیوارهای روشن با مبلمان یا تخت خواب تیره تکمیل میگردد. این نکته را مد نظر داشته باشید که اعمال تضاد رنگی تنها در دو مورد باید صورت گیرد و سایر چیزها باید به صورت طبیعی باقی بماند. همان طور که قبلا اشاره شد رنگ های بژ, کرم, قهوه ای و سیاه از جمله رنگ های مورد علاقه در سبک ژاپنی هستند.

کفپوش تاتامی

یکی از قوانین اصلی طراحی به سبک ژاپنی استفاده از کفپوش تاتامی ست. تاتامی یک متریال سنتی ست که از پردازش پوشال های برنج فراوری میگردد. دلیل کاربرد تاتامی نرم و راحت بودن آن خصوصا برای پاهای برهنه است. شما میتوانید تکه های یکپارچه حصیر تاتامی را برای پوشش کف خریداری کنید یا حصیر را برای قسمت های متفاوت مثلا قسمت نشیمن برش دهید.

درب های کشویی

هیچ خانه ژاپنی وجود ندارد که درب های کشویی نداشته باشد. این نوع درب ها از جمله ملزومات طراحی به سبک ژاپنی هستند. بهترین گزینه برای انتخاب درب, درب هایی با فریم چوبی و پانل های شیشه ای یا کاغذهای شفاف در قاب آنهاست.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 267

به "نکات قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات قابل توجه در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید