مقاله محققان دانشگاه زنجان در مجله Chemical Society Reviews چاپ شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مقاله پژوهشگران دانشگاه زنجان با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها در مجله معتبر بین المللی Chemical Society Reviews منتشر شد.

مقاله محققان دانشگاه زنجان در مجله Chemical Society Reviews چاپ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه زنجان، دیود های نور گسیل آلی (Organic Light-Emitting Diode) که تحت عنوان منابع نوری و نمایشگر های OLED معرفی می گردد، نسل جدیدی از ادوات نوری محسوب می شوند که علاوه بر اینکه زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است، سهم بزرگی از بازار تجارت دنیای را نیز به خود اختصاص داده است.

میزان فروش نمایشگر های OLED در سال 2016، حدود 15 بیلیون دلار برآورد شده است که این رقم به حدود 42 بیلیون دلار در سال 2020 خواهد رسید. هم اکنون بیش از دو سوم صفحه نمایش های تلویزیون های بیش از 40 اینچ، برپایه تکنولوژی OLED ساخته و مونتاژ می شوند و سهم باقیمانده عمدتاً در اختیار تکنولوژی نقاط کوانتومی است.. این در حالی است که بیش از 90 درصد صفحات نمایش موبایل ها، OLED هستند.

همچنین ماده فعال نشر کننده نور در OLED، اغلب ترکیب های شیمیایی آلی و معدنی است که گران قیمت ترین و هزینه برترین جز یک نمایشگر به حساب می آید به نحوی که قسمت عمده ای از تحقیقات دانشمندان رشته های مختلف برروی جستجوی ترکیبات شیمیایی مقرون به صرفه و پربازده متمرکز شده است.

به همین دلیل، مقاله با موضوع تاثیر ترکیبات شیمیایی معدنی در OLED ها، با همکاری دکتربابک پاشایی به عنوان محقق پسادکتری، سهیلا کریمی دانشجوی دکتری شیمی معدنی و دکترهاشم شهروس وند عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه زنجان و مشارکت محققانی از کشور های کانادا، ایتالیا و اسپانیا در مجله معتبر Chemical Society Review Chem.Soc.Rev. , 2019,48, 5033 - 5139) مورد پذیرش و چاپ نهاده شد. این مجله با ضریب تاثیر 40.026، در رده بندی JCR سال 2018 بیشترین ضرایب تاثیر مجلات علمی دنیا، در رتبه 15 بعد از مجله Science قراردارد.

لازم به ذکر است علاقه مندان جهت دسترسی به مقاله می توانند بر روی لینک زیر کلیک کنند. https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/ 2019 /cs/c 8 cs 00075 a#! divAbstract