مدیریت آکادمی با آکسان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، در سال 87 نرم افزاری برای مدیریت یک آکادمی موسیقی نوشته شد که شاید آن موقع کسی فکرش را نمی کرد این نرم افزار روزی آنقدر توسعه پیدا کند که به نرم افزار اتوماسیون یکپارچه مدیریت آکادمی ها تبدیل گردد.

مدیریت آکادمی با آکسان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

این نرم افزار که شرکت هوشمندسازان آیسان اسپادان آن را طراحی و فراوری نموده بود، در سال 90 مورد بازنویسی نهاده شد و برای آکادمی های مختلف نسخه بندی شد.

در سال 94 قسمت های وبسایت و پورتال به آن اضافه شد و در سال 96 نیز اپلیکیشن های اندروید و آی او اِس (ios) برای آن ساخته شد.

توسعه نرم افزار تا جایی پیش رفت که کارشناسان مجموعه هوشمندسازان آیسان اسپادان تصمیم گرفتند به جای استفاده از سخت افزارهای چینی یا کره ای موجود در بازار، خودشان دستگاه های مورداحتیاج سیستم را طراحی و فراوری نمایند.

به این ترتیب در سال 98 نرم افزار را به سخت افزارهای ساخت خودشان متصل کردند تا سیستم یکپارچه مدیریت آکادمی ها، راستا توسعه خود را به بهترین شکل طی کند.

امروز این مجموعه نرم افزاری یکپارچه که با نام آکسان شناخته می گردد به همراه سخت افزارهایی که تکمیل نماینده سیستم اتوماسیون مدیریت هستند، قابلیت های مختلفی را در اختیار مدیران آکادمی ها قرار می دهند و با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده اند.

امکاناتی مانند ثبت نام، حضور و غیاب، حسابداری نمرات، آموزش آنلاین، آزمون های آنلاین و هرآنچه برای اداره یک آکادمی مورد احتیاج باشد به وسیله گروه نرم افزاری آکسان در دسترس است و همچنین دستگاه هایی مانند کارتخوان، تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره را هم می توان از شرکت هوشمندسازان آیسان اسپادان تهیه کرد؛ با این شرح که در حال حاضر دستگاه های کارت خوان در این مجموعه فراوری می گردد.

این دستگاه ها به صورت بدون تماس هستند که کارت با فاصله جلوی دستگاه گرفته می گردد و کارت خوان می تواند اطلاعات آن کارت را بخواند؛ در این سیستم احتیاجی به اتصال فیزیکی کارت با دستگاه نیست و به این شکل از انتقال ویروس ها و باکتری ها به وسیله کارت جلوگیری می گردد. ویژگی مهم این دستگاه ها، امکان اتصال شماره گیر یا کالرآی دی (Caller ID) به آنهاست. در این حالت زمانی که دانش آموز با آکادمی تماس می گیرد، اپراتور می تواند پیش از پاسخ دادن به تماس، اطلاعات آموزشی و اقتصادی او را که روی صفحه نمایشگر ظاهر می گردد ببیند.

داستان شکل گیری آکسان

مدیرعامل هوشمندسازان آیسان اسپادان درباره داستان تولد شرکت هوشمندسازان آیسان اسپادان به جام جم می گوید: آکادمی های موسیقی و هنری، آکادمی های زبان، آکادمی های فنی - حرفه ای و آزاد، آکادمی های کنکور و در مجموع هر مرکز آموزشی را می توان با استفاده از آکسان که سامانه یکپارچه مدیریت مراکز آموزشی است، اداره کرد. ایده اولیه شکل گیری این سامانه را سینا ترکش در سال 87 به وسیله آکادمی موسیقی هفت ایجاد کرد و نرم افزاری برای مدیریت این آکادمی ساخته شد. در سال 90 من به مجموعه اضافه شدم و بازنویسی نرم افزار را انجام دادیم و خاتمه در سال 95 شرکت هوشمندسازان آیسان اسپادان را به طور رسمی ثبت کردیم.

مهرداد قاسمی در ادامه می افزاید: تا به امروز مجوزهای لازم را از مرکز توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، مرکز توسعه فناوری اطلاعات رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری اخذ نموده ایم. تعداد مشتریان فعال ما اکنون حدود هزار آکادمی است که تقریبا از 600 آکادمی موسیقی و 400 آکادمی زبان، فنی و آزاد تشکیل شده اند. همچنین ویژگی دو زبانه بودن نرم افزار آکسان این امکان را فراهم نموده است که در حال حاضر کاربرانی را از کشورهای استرالیا، کانادا، انگلستان و عراق داشته باشیم که از نسخه انگلیسی نرم افزار استفاده می نمایند.

ویژگی های سامانه نرم افزاری آکسان

قاسمی در مورد بخش ها و قسمت های مختلف سامانه نرم افزاری آکسان شرح می دهد: بخش حضوروغیاب به چهار روش دستی، کارتی، اثر انگشت و تشخیص چهره انجام می گردد. فرآیند حضوروغیاب ها به صورت اتوماتیک ثبت شده و رسید آن صادر می گردد که قابلیت ارائه به خود دانش آموز یا اطلاع رسانی به وسیله پیامک و واتساپ به والدین او وجود دارد.

او می افزاید: در بخش مدیریت مدرسان و کارمندان آکادمی، ورود و خروج آنها، شرایط اقتصادی و پرداخت حقوق ها، شرکت در دوره ها و کلاس های مختلف را می توان پیگیری کرد. در قسمت ثبت نام، امکان ثبت نام کردن برای حضور در دوره های مختلفی که می توانند گروهی، خصوصی، سمیناری یا جلسه ای باشند، فراهم شده است. اطلاع رسانی درباره ثبت نام ها و همچنین حسابداری ثبت نام ها در این قسمت انجام می گردد. در بخش حسابداری نرم افزار، امکان گردآوری هزینه ها و درآمدها، دفاتر روزنامه، حساب های کل تعیین و ترازنامه ها بر اساس اطلاعات ثبت شده در طول دوره و اعلام آنها به مدیریت وجود دارد.

مدیرعامل هوشمندسازان آیسان اسپادان درباره دیگر قسمت های نرم افزار می گوید: یک بخش دیگر از نرم افزار آکسان، بخش امانات چندرسانه ای است که اگر کتابخانه یا بانک سی دی در آکادمی وجود داشته باشد، می توان به وسیله این قسمت فرآیند امانت دادن آنها را مدیریت کرد. ویژگی دیگر نرم افزار امکان دریافت گزارشات کامل آماری است. برای مثال می توان آمار ریزش ثبت نامی ها و به دنبال آن، ریزش تعداد دانش آموزان را بر اساس نوع ثبت نام آنها آنالیز کرد. قسمت فروشگاه، این امکان را به آکادمی ها می دهد که بتوانند محصولات آموزشی مانند کتاب، سی دی و بسته های آموزشی را در این بخش معرفی نمایند و به فروش برسانند.

وی در مورد پورتال و اپلیکیشن آکسان اضافه می نماید: پورتال سامانه آکسان به صورت یکپارچه به خود نرم افزار متصل است و تمام اطلاعات نرم افزار به وسیله پورتال نیز قابل دسترسی است. پورتال با سه سطح دسترسی برای دانش آموزان، مدرسان و مدیران طراحی شده و کاربران می توانند برای ثبت نام آنلاین، آموزش های آنلاین یا آزمون های آنلاین به داشبورد مختص هرکدام مراجعه نمایند. اپلیکیشن این سامانه روی گوشی های هوشمندی که سیستم عامل اندروید یا آی او اِس داشته باشند قابل نصب بوده و به نرم افزار نیز متصل است. فرآیندهایی مانند ثبت نام و پرداخت شهریه به صورت آنلاین، شرکت در کلاس ها و دوره های آنلاین، انجام آزمون های آنلاین و دسترسی به تکالیف دانش آموزان از جمله امکاناتی است که در اپ آکسان برای کاربران فراهم شده اند. همچنین دسترسی به نمرات یا مقالاتی که مدرس در نرم افزار قرار می دهد نیز به وسیله اپلیکیشن امکان پذیر هستند. یکی از ویژگی های مهمی که در این زمینه ایجاد شده است، امکان داشتن اپلیکیشن اختصاصی برای آکادمی هاست؛ به این صورت که برای هر آکادمی اپلیکیشن مخصوص آن آکادمی با اسم و لوگوی خودش طراحی می گردد که در فروشگاه های اندروید یا آی او اِس نیز قابل انتشار خواهد بود.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1163

به "مدیریت آکادمی با آکسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت آکادمی با آکسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید