برترین دانشگاه های اروپا، معرفی 8 دانشگاه برتر در اروپا

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سالانه میلیون ها دانشجوی بین المللی وارد دانشگاه های اروپا می شوند. علاوه بر معروفیت جهانی به عنوان قطب برتر تحصیلی، کشورهای اروپایی فرصت های عالی برای کار، زندگی، پیشرفت و توسعه شخصی ارائه می دهند.

برترین دانشگاه های اروپا، معرفی 8 دانشگاه برتر در اروپا

مزیت های تحصیل در دانشگاه های اروپا

آموزش در سطح دنیای

بسیاری از برترین دانشگاه های دنیا در اروپا قرار دارند. آموزش، تحقیقات پیشرفته و همکاری های فرامرزی در دانشگاه های اروپا، یک جامعه قوی دانشگاهی بین المللی را به وجود آورده است.

پیشرفت در کار و حرفه

در سال های اخیر، بیشتر شرکت ها در پی نیروی کاری هستند که علاوه بر داشتن دانش و مهارت مطابق با استاندارهای دنیای، تجربه بین المللی داشته و توانایی ترک حاشیه امن خود را دارند. به همین جهت، بسیاری از کشورهای اروپایی کوشش می نمایند فارغ التحصیلان خارجی را متقاعد نمایند تا بعد از اتمام تحصیلات دانشگاه در کشور بمانند.

تنوع در گزینه های آموزشی

دانشگاه های اروپایی بسیاری وجود دارد که ده تا هزار برنامه تحصیلی، از هنر گرفته تا جانورشناسی، ارائه می دهند. این دانشگاه ها با برنامه های تحصیلی برتر و مراکز تحقیقاتی بین المللی، امکان پیشرفت در هر رشته ای را ممکن می سازند.

شهریه کم

در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا یا استرالیا هزینه تحصیل در بیشتر دانشگاه های دولتی اروپا بسیار پایین و گاهی رایگان است. بعلاوه فرصت های زیادی برای بورسیه تحصیلی و سایر گزینه های حمایت اقتصادی در طول تحصیل وجود دارد. اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، ویزای تحصیلی را در خبرنگاران می توانید دریافت نمایید.

تحصیل به زبان انگلیسی

در اروپا، هزاران برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه سوربن| استراتژی متفاوت این دانشگاه در پاریس

برترین دانشگاه های اروپا کدام اند؟

دانشگاه های اروپایی که در ادامه آمده اند، بر اساس عملکرد درزمینه پژوهش و چاپ مقاله های معتبر و امتیازدهی به وسیله جامعه دانشگاهی دنیای موردبررسی قرارگرفته و دارای بالاترین جایگاه در رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها در سال 2021 هستند.

1- دانشگاه آکسفورد - انگلستان

تاریخ تاسیس این دانشگاه حداقل به سال 1096 بازمی شود. آکسفورد در 96 کیلومتری شمال غربی لندن واقع شده و حدود 45 درصد از دانش آموزان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تحقیقات در آکسفورد در هر چهار بخش دانشگاهی انجام می شود: علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، علوم پزشکی و علوم اجتماعی. دانشگاه آکسفورد از یک دانشگاه مرکزی و 38 دانشکده تشکیل شده است. این دانشگاه بیش از 900 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی ارائه می دهد و یکی از برترین دانشگاه های اروپا محسوب می شود.

2- دانشگاه کمبریج - انگلستان

این دانشگاه در 96 کیلومتری شمال لندن قرار گرفته است و قدمت آن به 1209 بازمی شود. حدود 20 درصد از دانش آموزان را، دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دانشگاه کمبریج، شش دانشکده دارد: هنر و علوم انسانی، علوم بیولوژیکی، پزشکی بالینی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، فیزیکی و فناوری. این دانشگاه اروپا بیش از 100 کتابخانه دارد و در سال گذشته نزدیک به 415 میلیون پوند برای تحقیقات خود بودجه دریافت نموده است.

3- دانشگاه کالج لندن - انگلستان

دانشگاه کالج لندن یا UCL یک دانشگاه دولتی است که در سال 1826 تاسیس شد. این سومین دانشگاهی است که پس از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج در انگلستان تأسیس شده و در مرکز لندن قرار گرفته است. دانشگاه کالج لندن دارای 11 بخش دانشگاهی است: هنر و علوم انسانی، مهندسی، حقوق، علوم زیستی، ریاضی و فیزیک، علوم پزشکی و بهداشت، علوم اجتماعی و تاریخی، معماری و برنامه ریزی. این دانشگاه برتر اروپا با چندین بیمارستان و مراکز درمانی همکاری نزدیک دارد.

3 دانشگاه برتر شهر دوسلدورف آلمان را بشناسید

4- دانشگاه امپریال کالج لندن - انگلستان

این دانشگاه دولتی در سال 1907 تاسیس شده است و دانشکده اصلی در مرکز لندن قرار گرفته است. دانشگاه امپریال کالج لندن شامل چهار بخش مهندسی، پزشکی، علوم طبیعی و تجارت است. حدود 40 درصد از دانش آموزان را، دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

5- دانشگاه فناوری فدرال زوریخ - سوئیس

تاسیس این دانشگاه اروپا به سال 1853 برمی شود. در این دانشگاه، بیش از 400 استاد در زمینه های مهندسی، معماری، ریاضیات، علوم طبیعی، مدیریت و علوم اجتماعی تدریس و تحقیق می نمایند. در تور زوریخ می توانید از این دانشگاه تماشا نمایید.

6- دانشگاه کپنهاگ - دانمارک

این دانشگاه دولتی در سال 1479 در شهر کپنهاگ، مرکز دانمارک تاسیس شد. دانشگاه کپنهاگ شامل دانشکده های علوم پزشکی و بهداشت، علوم اجتماعی، حقوق، علوم طبیعی و فناوری است.

7- دانشگاه آمستردام - هلند

تاسیس دانشگاه دولتی آمستردام به سال 1632 بازمی شود. این دانشگاه با داشتن هفت بخش دانشگاهی جزء برترین دانشگاه های اروپا محسوب می شود: دندانپزشکی، اقتصاد و تجارت، علوم انسانی، حقوق، پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و رفتاری.

8- دانشگاه کارولینسکا - سوئد

این دانشگاه دولتی در سال 1810 نزدیک به شهر استکهلم، مرکز سوئد تاسیس شد. دانشگاه کارولینسکا تنها در رشته های پزشکی و علوم بهداشت فعالیت دارد و یکی از برترین دانشگاه های اروپا در این زمینه است. حدود یک پنجم دانشجویان آن از داوطلبان بین المللی هستند. این دانشگاه برنامه هایی در زمینه های مختلف پزشکی و بهداشتی ازجمله دندانپزشکی، بینایی سنجی و پرستاری ارائه می دهد.

جمع بندی

استانداردهای آموزشی بالا در اروپا، تنوع در دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی، تعداد زیاد دانشجویان بین المللی و درنتیجه پشتیبانی مناسب، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و بعلاوه فرصت های زیاد شغلی بعد از اتمام تحصیل از دلایلی است که افراد زیادی اروپا را برای تحصیل انتخاب می نمایند. بر اساس رتبه بندی بین المللی دانشگاه های اروپا در سال 2021، دانشگاه آکسفورد و کمبریج در انگلستان، دانشگاه فناوری فدرال زوریخ در سوییس و دانشگاه کپنهاگ در دانمارک و … از برترین دانشگاه های اروپا هستند.

قدیمی ترین دانشگاه سوئیس را بشناسید.

اتریش کشوری محبوب برای تحصیل و زندگی می باشد. این محبوبیت ...

ادامه مطلب

انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور یک ماجراجویی هیجان انگیز ...

ادامه مطلب

کشورهای اروپایی به علت داشتن شرایط متفاوت از نظر شرایط تح...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1663

به "برترین دانشگاه های اروپا، معرفی 8 دانشگاه برتر در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های اروپا، معرفی 8 دانشگاه برتر در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید