قدرت آفرینی و فراوری اقتدار در حوزه دریایی بسیار حائز اهمیت است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت آفرینی و فراوری اقتدار دریایی همسو با سایر مؤلفه های دفاعی در عرصه زمینی و هوایی و الکترونیک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قدرت آفرینی و فراوری اقتدار در حوزه دریایی بسیار حائز اهمیت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان صنایع دریایی، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز سه شنبه در بازدید از رده های صنایع دریایی وزارت دفاع، رسیدن به فناوری های پیشرفته و پیچیده در عرصه پیشرانه و موتور را از دستاوردهای سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برشمرد و گفت: حرکت در لبه فناوری و تطبیق فراوریات در سطح استانداردهای پذیرفته شده بین المللی مهمترین شاخصه فراوریات دریایی در وزارت دفاع است.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک جمهوری اسلامی ایران و اهمیت آب های آزاد در ایران اضافه نمود: قدرت آفرینی و فراوری اقتدار دریایی همسو با سایر مؤلفه های دفاعی در عرصه زمینی و هوایی و الکترونیک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طرح شکست خورده دشمن مبنی بر ائتلاف دریایی خاطرنشان ساخت: ما امروز به نقطه ای از بازدارندگی در تمامی حوزه های رزم رسیده ایم که به حمدالله گزندی کشور مارا تهدید نمی کند؛ اما این موضوع هشداری است که ما ساز و کار توسعه امنیت در حوزه دریا را با اهتمام بیشتری دنبال کنیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه صنایع دریایی ما امروز از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: نخبگان و پژوهشگران عرصه صنعت دفاعی باید با آینده پژوهی، تهدیدات آینده را آنالیز و طرح های لازم را در اختیار دست اندرکاران قرار دهند.

خلاقیت و نوآوری شرط لازم حرکت در راستا فراوری امنیت است

وی با بیان اینکه دامنه تهدیدات هر روز و به انحاء گوناگون در حال تغییر است عنوان داشت: خلاقیت و نوآوری شرط لازم حرکت در راستا فراوری امنیت است و این راستا بایستی با جدیت ادامه داشته باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی امروز در صندلی رفیعی ایستاده است توضیح داد: تبدیل تحریم به فرصت با تکیه بر تخصص سرمایه های ارزشمند انسانی و دانش بومی صنعت دفاعی را به یک صنعت بالنده، پویا و کارآمد مبدل ساخته و این راستا با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 190

به "قدرت آفرینی و فراوری اقتدار در حوزه دریایی بسیار حائز اهمیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت آفرینی و فراوری اقتدار در حوزه دریایی بسیار حائز اهمیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید