فیلم، گفت وگو با جوان ایرانی نامزد دریافت جایزه صلح یونسکو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، احسان محمدی محلاتی متولد سال 1367 در شهر محلات از توابع استان مرکزی، دانش آموخته دیپلماسی و روابط بین الملل دانشگاه کارلتون کانادا، دانشجوی رشته علوم سیاسی و پژوهشگر حقوق بین الملل دانشگاه تهران، فعال اجتماعی و فرهنگی بین المللی است که به دلیل سال ها فعالیت در حوزه صلح، در سال 1391 در جمع 47جوان برتر کشور نهاده شد و در همان سال به عنوان جوان ایرانی برتر خارج از کشور شناخته شد.

فیلم، گفت وگو با جوان ایرانی نامزد دریافت جایزه صلح یونسکو

در پی تداوم فعالیت های اجتماعی محمدی محلاتی، وی در سال 2016 به موجب اقدامات و دستاوردهایش در ترویج بردباری و صلح به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، نامزد دریافت جایزه مادانجیت سینگ یونسکو، برای ترویج بردباری و نفی خشونت شد.

جایزه مادانجیت سینگ یونسکو برای ترویج بردباری و نفی خشونت، جایزه ای دنیای است که هر دو سال یک بار از سوی یونسکو به افرادی که اقدامات و دستاوردهای فوق العاده در ترویج بردباری و صلح داشته و به توسعه روح بردباری به وسیله هنر، فرهنگ، آموزش و علم یاری نموده اند اعطا می گردد و سال جاری دهمین دوره این جایزه در حال برگزاری بوده که این جوان نخبه ایرانی نامزد دریافت آن است.

از جمله اقدامات وی می توان به تاسیس سازمان های مردم نهاد متعدد در زمینه صلح از جمله شورای هماهنگی مسلمانان کانادا، انجمن اسلامی شیعیان اتاوا، انجمن فرهنگ ایران در دانشگاه کارلتون کانادا و هم چنین طراحی و اجرای پروژه هایی چون پروژه علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری دنیا علیه خشونت و افراطی گری که شامل برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای علمی، سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی، جشنواره های هنری، نشست های ادبی، مسابقات فرهنگی و هنری و ... است اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 172

به "فیلم، گفت وگو با جوان ایرانی نامزد دریافت جایزه صلح یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، گفت وگو با جوان ایرانی نامزد دریافت جایزه صلح یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید