فیس بوک به تبعیض نژادی متهم شد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وکلای سه متقاضی کار و یک مدیر فیس بوک، اعلام نموده اند کمیسیون فرصت های شغلی مساوی (EEOG) آمریکا درباره تبعیض نژادی در استخدام و ترفیع کارمندان این شرکت تحقیق جامعی انجام می دهد.

فیس بوک به تبعیض نژادی متهم شد

اجرای تحقیق سیستمیک بدان معناست کهEEOG درباره سیاست های شرکتی تردید دارد که احتمالاً به تبعیض گسترده منجر می شوند.

این کمیسیون دولتی به طول معمول با واسطه گری اختلافات را حل می نماید یا اجازه می دهد شاکیان از کارفرما شکایت نمایند. اما مقامات این آژانس چند پرونده سیستمیک طراحی نموده اند و به بازرس ها اجازه می دهند اطلاعات شرکتی را تحلیل نمایند که این امر احتمالاً به یک شکایت وسیع تر و دسته جمعی منجر می گردد.

اسکار ونسزی مدیر عملیات های فیس بوک و دو متقاضی شغلی در جولای 2020 این اتهامات را به آژانس مذکور اعلام نموده اند. همچنین متقاضی دیگری نیز در ماه دسامبر ادعای خود را مطرح کرد. آنها ادعا نموده اند که فیس بوک با تکیه بر ارزیابی موضوعی و ترویج کلیشه های نژادی مشکل دار، علیه کاندیداها و کارمندان سیاه پوستان تبعیض قائل می گردد.

البته آژانس مذکور اتهامات را علیه فیس بوک مطرح ننموده و ممکن است این تحقیقات چند ماه دیگر طول بکشد و نتیجه آن حاکی از عدم خطای فیس بوک در این زمینه باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1158

به "فیس بوک به تبعیض نژادی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک به تبعیض نژادی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید