فروش هفتگی خودروسازان، خودرو را ارزان می کند؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران، فروش هفتگی ایران خودرو از روز شنبه، 20 آذر آغاز شد. بعد از افزایش 18 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از این هفته علاوه بر برنامه های فروش های فوری، پیش فروش یک ساله و مشارکت در تولید نیز ادامه خواهد داشت.

فروش هفتگی خودروسازان، خودرو را ارزان می کند؟

او تاکید کرد: با اصلاح قیمت ها، فروش 100 هزار دستگاه بیش از تعهدات نیز تا خاتمه سال در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

فروش هفتگی سایپا نیز در طرحی به نام سه شنبه های سایپایی آغاز شد. این طرح های عرضه خودرو شامل فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید خواهد بود.

خودرو ارزان می شود؟

اما آیا فروش هفتگی، خودرو را ارزان می کند؟

فرید زاوه، کارشناس خودرو به خبرنگاران گفت: ریشه افزایش خودرو در کشور تورم صعودی است. یعنی ناشی از کمبود پول برای اداره کشور است.

این کارشناس اضافه کرد: لذا این اجرای این طرح تاثیری مقطعی در بازار می گذارد و در بلند مدت، خودرو ارزان نمی شود.

از رشد قیمت جلوگیری می شود

امیرحسین کاکایی، کارشناس خودرو نیز در موضوع کاهش قیمت خودرو با طرح فروش هفتگی به خبرنگاران گفت: قیمت خودرو 18 درصد افزایش پیدا کرد. اگر هیچ اقدامی انجام نشود، قیمت خودرو در بازار حداقل 18 درصد با افزایش روبرو می شود.

او اضافه کرد: خودروسازان قول افزایش تولید را دادند. در این طرح باید دید که حجم فروش ها به چه میزان خواهد بود و تا چه میزان قابلیت اجرایی دارد.

این کارشناس خودرو گفت: نکته مهم این است که بعد از گذشت یک ماه تولید خودرو تا چه میزان نسبت به گذشته افزایش یافته و به دست مردم رسیده است. اگر در یک ماه آینده افزایش تولید خودرو معنادار شود، اثر آن کنترل قیمت ها خواهد بود.

او اضافه کرد: تصمیم خودروسازان و وزیر صمت بر افزایش 35 درصدی تولید خودرو بود. اما با وجود پیش فروش های متعدد، افزایش تولیدی رخ نداد.

کاکایی بیان نمود: امیدوار هستیم با افزایش قیمت، میزان نقدینگی در دست خودروسازان بیشتر شود و تولید را افزایش دهند. اگر تولید خودرو مطابق فروش ها افزایش یابد، در هفته آینده از رشد قیمت ها جلوگیری می شود. زیرا قیمت خودرو علاوه بر میزان عرضه، بر قیمت دلار نیز وابسته است. امیدواریم که مذاکرات به نتیجه مطلوبی برسد که از رشد نرخ دلار جلوگیری شود، همزمان رشد افزایش قیمت خودرو کاهش یابد و بازار خودرو به شرایط مناسبی برسد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1584

به "فروش هفتگی خودروسازان، خودرو را ارزان می کند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "فروش هفتگی خودروسازان، خودرو را ارزان می کند؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش هفتگی خودروسازان، خودرو را ارزان می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید