علت تاخیر در ارائه اجازه ساخت خط لوله جریان شمالی 2 از سوی دانمارک

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سفیر دانمارک علت تاخیر در دادن اجازه ساخت به این پروژه روسی را در آبهای سرزمینی خود نه یک مساله سیاسی، بلکه به دلیل حصول اطمینان از تعهدات بین المللی و مسائل زیست محیطی بیان نمود.

علت تاخیر در ارائه اجازه ساخت خط لوله جریان شمالی 2 از سوی دانمارک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از ریا نووستی، سفیر دانمارک در فدراسیون روسیه، کارستن سندرگورد گفت: برای صدور مجوز ساخت خط لوله گاز Nord Stream-2 در آب های دانمارک، نیازمند حصول اطمینان از اجرای تعهدات بین المللی و استانداردهای زیست محیطی این کشور توسط این پروژه بود.

وی گفت: این امر یک مساله سیاسی نبود، زیرا وزیر امور خارجه ما با آن سر و کار نداشت. تصمیم آن توسط آژانس گرفته شده بود که این موضوع به دلایل فنی به این وزارتخانه واگذار گردد.

این دیپلمات شرح داد آنچه موجب شد تا تصمیم به نفع پروژه روسیه گرفته گردد، ارسال درخواست جدید توسط اپراتور خط لوله Nord Stream 2 AG ، مبنی بر گذر خط لوله گاز از منطقه مالی این کشور، نه به وسیله آب های سرزمینی دانمارک که در ابتدا درخواست شده بود.

سفیر دانمارک در روسیه تأکید کرد که دانمارک قوانین خاص خود، تعهدات خود، رویه های خود را دارد که مقامات دولتی باید از آنها پیروی نمایند. مدت زمانی که برای تصمیم گیری لازم بود 14 ماه بود، که به نظر بد نبود . این دیپلمات گفت: این یک تصمیم کاملاً اداری و یک فرایند کاملاً شفاف است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 280

به "علت تاخیر در ارائه اجازه ساخت خط لوله جریان شمالی 2 از سوی دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تاخیر در ارائه اجازه ساخت خط لوله جریان شمالی 2 از سوی دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید