طرز تهیه نان مارمالادی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، نان مارمالادی انتخاب مناسبی برای یک صبحانه متفاوت است. ما در ساختار این نان از مارمالاد سیب استفاده می کنیم، شما می توانید بسته به ذائقه خود از انواع دیگر مارمالاد نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه نان مارمالادی

خبرنگاران | سرویس آشپزی - خمیر لازم برای تهیه نان مارمالادی با استفاده از شیر تهیه می شود که باعث می شود خمیر لطیف تر باشد ولی در صورت در دسترس نبودن شیر می توانید به راحتی آب را جایگزین آن کنید. در ساختار بیشتر نان ها مانند نان مارمالادی، خمیر پیتزا و... شما به پودر مایه خمیر نیاز دارید که با مراجعه به نزدیک ترین فروشگاه لوازم قنادی و یا داروخانه های گیاهی می توانید آن را تهیه کنید. نکته مهم در پخت نان ها، قرار دادن یک ظرف آب در فر است که باعث می شود نان خشک نشود و از بافت لطیفی برخوردار باشد. جهت آشنایی با روش تهیه نان باگت و همچنین نکات لازم در باره کیفیت مایه خمیر به سایر مقالات بخش آشپزی سایت خبرنگاران مراجعه نمایید.

مواد لازم جهت تهیه نان مارمالادی

کره

50 گرم

شکر

50 گرم

مایه خمیر

1 قاشق سوپ خوری

تخم مرغ

2 عدد

شیر ولرم

125 میلی لیتر

نمک

1/4 قاشق مربا خوری

آرد

400 تا 450 گرم

مواد لازم جهت مواد میانی نان مارمالادی

مارمالاد سیب یا زردآلو

1/2 پیمانه

کشمش پلویی

به میزان لازم

گردو خرد شده

به میزان لازم

سیب ورقه شده

2 عدد

طرز تهیه نان صبحانه مارمالادی

برای تهیه این نوع ، ابتدا یک قاشق سوپ خوری شکر، مایه خمیر و شیر ولرم را در ظرفی مخلوط کنید و در جای نسبتا گرمی به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا مایه خمیر عمل آید. (این کار صرفا جهت اطمینان از سلامت مایه خمیر صورت می گیرد.)

در ظرف دیگری باقی مانده شکر، تخم مرغ و کره به محیط رسیده را به کمک مفتول بزنید.

در این مرحله مایه خمیر عمل آمده را به مخلوط تخم مرغ بیفزایید.

نمک را به قسمتی از آرد اضافه کنید و آرام آرام به مخلوط بالا اضافه کنید. (آرد را در حدی اضافه کنید که خمیر نرم و لطیفی حاصل شود و خمیر به دست نچسبد.)

در ظرف دیگری مقداری آرد بپاشید و خمیر را درون کاسه قرار دهید و در جای نسبتا گرمی به مدت یک ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را به شکل مستطیل به کمک وردنه به قطر نیم سانت باز کنید. (نحوه باز کردن و فرم دادن به خمیر بسته به سلیقه افراد متفاوت می باشد.)

مواد میانی شامل مارمالاد، کشمش و گردو خرد شده و در صورت تمایل برش های سیب را روی خمیر قرار دهید و خمیر را مطابق تصویر بپیچید. (در صورت تمایل از مغزهای مختلف و یا شکلات چیپس می توانید برای مواد میانی استفاده کنید.)

سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را به سینی منتقل نمایید و برای 20 دقیقه استراحت دهید.

در این مرحله می توانید به کمک قلمو روی خمیر زرینه یا رومال بمالید و با کنجد و خلال پسته تزیین کنید (جهت آشنایی با روش تهیه رومال و همچنین طرز تهیه مارمالاد سیب به سایر مقالات بخش آشپزی خبرنگاران مراجعه نمایید.)

سینی را در فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار دهید و پس از پخت برش بزنید.

منبع: setare.com
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1034

به "طرز تهیه نان مارمالادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان مارمالادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید