صنعت و دانشگاه برای توسعه کاربرد صنعتی گرافن همکاری می نمایند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یکی از تولیدکنندگان مواد گرافنی با امضا قراردادی با یک مرکز تحقیقاتی در آلمان و همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیا، به دنبال انجام تحقیقات روی کاربرد های صنعتی گرافن به ویژه در بخش باتری و کامپوزیت است.

صنعت و دانشگاه برای توسعه کاربرد صنعتی گرافن همکاری می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

گروه دانش و فناوری خبرنگاران، شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) توافق نامه همکاری در بخش تحقیقات را با مرکز هوافضای آلمان امضا کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که با مرکز Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt قرارداد همکاری امضا نموده تا در قالب این قرارداد، روی کاربرد نانومواد مبتنی بر گرافن در بخش فراوری کامپوزیت های جدید تحقیقاتی انجام گردد. هدف از این پروژه تحقیقاتی مشترک، توسعه ترکیبات نوآورانه مبتنی بر کربن آئروژل و توسعه مواد مورد استفاده در الکترود ها است، الکترود هایی که در نسل جدید باتری ها با همکاری زنگرافن، دانشگاه بریتیش کلمبیا و DLR استفاده می گردد.

سال گذشته، شرکت زنگرافن نتایج امیدوارکننده ای در خصوص استفاده از آئروژل کربن-گرافن در باتری ها به دست آورد. علاوه بر این، DLR بودجه فدرال از انجمن هلمواتز برای ایجاد آزمایشگاه نوآوری هلمولتز به نام ZAIT یا مرکز آئروژی در صنعت و فناوری دریافت نموده است که با همکاری شرکای صنعتی در زمینه توسعه آئروژل ها کار خواهد نمود.

شرکت زنگرافن از این برنامه با انعقاد تفاهم نامه ای پشتیبانی نموده تا نشان دهد که این شرکت برای همکاری با DLR در فراوری باتری های آئروژل مبتنی بر گرافن و دیگر محصولات گرافنی مصمم است.

فرانسیس دوب، مدیرعامل زنگرافن می گوید: ما خوشحالیم که با DLR و دانشگاه بریتیش کلمبیا همکاری داریم. نتایج اولیه جالب بود و این تحقیق ما را در خصوص پتانسیل آینده این فناوری هیجان زده می نماید.

هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربرد های جدید گرافن در صنعت امکان پذیر می گردد. همکاری با دانشگاه های مختلف می تواند توسعه محصولات گرافنی را تسریع نموده و کاربرد های جدیدی برای این ماده ایجاد کند. این شرکت میخواهد تا خط فراوری محصولات خود را گسترش داده تا بتواند نقاط کوانتومی کربنی، اکسیدگرافن و اکسیدگرافن احیا شده و دیگر محصولات مبتنی بر گرافن را فراوری کند.

زنگرافن یکی از شرکت های فراوریکننده مواد گرافنی است که این محصولات را از گرافیت استخراج شده از معدن آلبانی فراوری می نماید. آلبانی یکی از منابع بسیار غنی در منطقه اونتاریو را داراست که با هزینه کم و سازگار با محیط زیست می توان محصولات گرافنی از این معدن استخراج کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 926

به "صنعت و دانشگاه برای توسعه کاربرد صنعتی گرافن همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت و دانشگاه برای توسعه کاربرد صنعتی گرافن همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید