صادرات محصولات کشاورزی قزوین با ارزش افزوده باید ریل گذاری گردد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: باید صادرات محصولات کشاورزی استان با ارزش افزوده به جای صادرات محصولات خام ریل گذاری گردد.

صادرات محصولات کشاورزی قزوین با ارزش افزوده باید ریل گذاری گردد

مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در نشست میز استانی توسعه صادرات کشمش و صنایع تبدیلی استان، گفت: نمی توانیم تنها به صادرات محصولات خام کشاورزی مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای اکتفا کنیم بلکه باید زمینه ای فراهم کرد تا با ارتقای سطح بسته بندی، برندسازی و فراوری به محصول ها ارزش اضافه کرده بخشیده و سپس آن ها را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه صادر کنندگان کشمش امروز سردرگم هستند و قیمت تمام شده این محصول انگیزه ای برای صادرات ایجاد نمی کند، اضافه کرد: مساله تعهدات ارزی نیز به این مساله دامن می زند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: تامین مالی برای صادرکنندگان به وسیله بانک ها در حالیکه نرخ سود بانکی حداقل 18 درصد است صرفه ای برای فعالان این بخش ندارد و در چنین شرایطی رقبا مانند ترکیه گوی سبقت را در حوزه صادرات کشمش از ما ربوده اند.

وی بعلاوه خواهان اصلاح قیمت گذاری صادرات کشمش شد و گفت: قیمت گذاری دولتی برای صادرات کالا یک اقدام اشتباه است و باید این رویه اصلاح گردد.

بخشنده با تاکید بر توجه به حل مسائل صادرکنندگان کشمش از سوی دستگاه های ذیربط و تسهیل سازی در این زمینه، اضافه کرد: اگر تدابیر مناسبی در زمینه صادرات کشمش نیندیشیم باید مانند سال 99 شاهد باقی ماندن این محصول روی دست باغداران باشیم.

قزوین رتبه نخست فراوری کشمش را در کشور دارد و برگزاری میز ملی این محصول نیز برعهده این استان است.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1819

به "صادرات محصولات کشاورزی قزوین با ارزش افزوده باید ریل گذاری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات کشاورزی قزوین با ارزش افزوده باید ریل گذاری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید