شیوع کرونا جرایم سایبری را در آمریکا 4 برابر کرد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، تونیا اوگورتز معاون دستیار مدیر اف بی آی در جریان برگزاری یک نشست آنلاین به میزبانی مؤسسه پژوهشی اسپن در روز گذشته گفت: تعداد درخواست های دریافتی اف بی آی برای رسیدگی به جرایم سایبری در یک ماه اخیر نسبت به ماه های قبل چهار برابر افزایش نشان می دهد.

شیوع کرونا جرایم سایبری را در آمریکا 4 برابر کرد

به گفته وی مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی اف بی آی موسوم به آی سی 3 با افزایش بی سابقه موارد ثبت شکایت روبرو است. این مرکز تا پیش از این روزانه حدود هزار شکایت دریافت می کرد که در هفته های اخیر این رقم به 3 تا 4 هزار مورد شکایت در روز افزایش یافته است. بخش اعظم این شکایات مربوط به موارد کوشش برای کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی از کاربران با سواستفاده از شیوع ویروس کروناست.

تونیا اوگورتز در نشست آنلاین خود تصریح نموده است: ما امیدوار بودیم جانیان سایبری در ایام شیوع ویروس کرونا رفتاری انسانی داشته باشند و به این موضوع فکر نمایند که سواستفاده از این شرایط برای کسب منفعت شخصی غیرقابل قبول است اما متأسفانه تصور ما اشتباه بود. آنها از هیچ کاری رویگردان نیستند و اقدامات مختلفی مانند ثبت دامنه های اینترنتی برای کلاهبرداری، کوشش برای اخاذی از مردم به بهانه اعطای پول به خیریه های کرونا، طرح ادعای فروش ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی و مراقبتی و هر کار دیگری که به ذهنشان برسد را انجام می دهند. متأسفانه جنایتکاران سایبری بسیار خلاقانه عمل می نمایند.

وی اضافه نمود: بعضی کشورهای خارجی هم حملاتی را برای سرقت اطلاعات بخش مراقبت های درمانی و کسب اطلاع از فعالیت های پژوهشی امریکا در خصوص کرونا انجام داده اند. ما برای مقابله با همه این حملات اقدام و بعضی متخلفان را نیز شناسایی نموده ایم. او در خصوص جزئیات این اقدامات شرح بیشتری ارائه نداد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 616

به "شیوع کرونا جرایم سایبری را در آمریکا 4 برابر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا جرایم سایبری را در آمریکا 4 برابر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید