شیرینی مشهدی بدون فر

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، امروز قصد داریم دستور تهیه شیرینی مشهدی بدون فر را به شما آموزش دهیم .

شیرینی مشهدی بدون فر

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

مواد لازم

روغن صاف قنادی 50 گرم

آرد 300 گرم

کره 100 گرم

زرده تخم مرغ 2 عدد

پودر قند 80 گرم

عسل 1 قاشق سوپ خوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه

شیرینی مشهدی یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است که به اسم شیرینی آلمانی یا شیرینی مارمالاد آلمانی هم شناخته میشه. شیرینی مشهدی ترکیبات خاصی داره و از دو لایه تشکیل شده که بین اون ها مارمالاد قرار می گیره. این شیرینی به شکل های مختلف درست میشه و طعم مارمالاد داخل اون می تونه هر طعمی که شما دوست دارید باشه.

مرحله اول: درست کردن خمیر شیرینی مشهدی

کره و روغن صاف را در کاسه ای بریزید و به مدت 20 ثانیه با همزن برقی هم بزنید تا بافت هر دو باز گردد و یکدست شوند.

- سپس پودر قند را به آن ها اضافه نموده و مجددا 5 دقیقه هم بزنید. زرده های تخم مرغ و وانیل را نیز به مواد افزوده و 30 ثانیه با هم مخلوط کنید. با استفاده از لیسک، مواد را از دور کاسه تمیز کنید و به صورت دورانی هم بزنید.

حالا وقت اضافه کردن عسل است. عسل را به سایر مواد اضافه کنید و به مدت 20 ثانیه هم بزنید.

آرد را در دو مرحله به مواد اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. سپس همه مواد را به مدت 10 ثانیه هم بزنید.

خمیر آماده شده را بین دو کیسه فریزر یا سفلون به ضخامت 3-4 میلی متر قرار دهید. سپس آن را به یاری وردنه باز کنید. خمیر را به همان حالت حدود 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

کیسه نایلون رویی را از روی خمیر بردارید، کاتر برش مورد نظر خود را انتخاب کنید و خمیر را برش بزنید.

خمیر های برش زده را حدود 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: آماده کردن شیرینی مشهدی

یک سینی گرد کوچک انتخاب کنید، روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی های قالب زده شده را روی کاغذ روغنی بچینید.

یک قابلمه عظیم را روی شعله گاز قرار دهید تا گرم گردد. کاتر برش گرد فلزی را کف قابلمه قرار دهید و سینی را روی آن بگذارید تا به کف قابلمه نچسبد سینی از کف قابلمه فاصله داشته باشد. روی در قابلمه یک دمکنی قرار دهید و در آن را ببندید تا زیر شیرینی طلایی گردد.

شیرینی های آماده شده را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید کاملا خنک شوند. بعد از آن که شیرینی ها سرد شد، مارمالاد را روی یک لایه بمالید و لایه دیگر شیرینی را روی آن قرار دهید. - روی شیرینی عسل گرم بمالید و آن را به سلیقه خود را کنجد و یا پودر پسته تزیین کنید.

نکته

- اگر از فر استفاده می کنید می توانید بعد از قالب زدن خمیر شیرینی، آن ها را داخل فر داغ شده در دمای 175 درجه قرار دهید و به مدت حدود 15 دقیقه داخل آن بپزید تا زیر شیرینی کمی طلایی گردد.

- مارمالاد را می توانید به صورت آماده تهیه کنید. اگر می خواهید خودتان مارمالاد شیرینی را درست کنید کافی است میوه را پوره کنید و به آن شکر اضافه کنید. در نهایت دو ورق ژلاتین به آن اضافه کنید تا سفت گردد و خودش را بگیرد.

- اگرچه برش زدن خمیر شیرینی مشهدی به سلیقه شما بستگی دارد، اما معمولا لایه زیری شیرینی را ساده برش می زنند و روی لایه رویی آن یک طرح مانند گل ایجاد می نمایند تا مارمالاد ها خودش را نشان دهد.

- خمیر شیرینی مشهدی احتیاج به ورز دادن ندارد. همچنین اگر زیاد آن را هم بزنید، خمیر به روغن می افتد که برای شیرینی مناسب نخواهد بود.

- برای داخل شیرینی مشهدی می توانید مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب کنید و بعد از آن که کمی خنک شد داخل شیرینی ها قرار دهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 848

به "شیرینی مشهدی بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی مشهدی بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید