طرز تهیه کیک خامه وانیلی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، کیک از بهترین دسرها و عصرانه هایی است که می توانید آن را تهیه کنید و به همراه چای و قهوه در کنار خانواده و دوستان میل کنید. کیک خامه مانند نان خامه ای طرفداران زیادی دارد و می توانید از آن حتی برای تولدها استفاده کنید. برای تهیه این کیک نیاز به کیک اسفنجی دارید که می توانید با استفاده از دستور تهیه کیک اسفنجی با خامه سولیانو که قبلا آموزش داده ایم آن را تهیه کنید.

طرز تهیه کیک خامه وانیلی
  • مواد مورد نیاز برای تهیه کیک خامه

  • مواد لازم برای تهیه کیک خامه به شکل رولت

کیک اسفنجی یک عدد

شکلات ذوب شده 200 گرم

توت فرنگی 300 گرم

خامه قنادی به مقدار لازم

تخم مرغ سه عدد

آرد 90 گرم

شکر 90 گرم

وانیل یک چهارم قاشق چایی خوری

آب جوش یک قاشق غذا خوری

عسل یک قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چایی خوری

خامه قنادی فرم داده شده به مقدار لازم

  • طرز تهیه کیک خامه

  • طرز تهیه کیک خامه به شکل رولت

مرحله اول

خامه قنادی شیرین شده را داخل ظرفی ریخته و آن را به خوبی هم بزنید تا کاملا پف کند و فرم بگیرد.

مرحله دوم

دقت کنید برای تهیه کیک خامه، کیک مورد استفاده باید کاملا اسفنجی و پوک باشد. کیک اسفنجی را از طول برش داده و به چند لایه تبدیل کنید. سپس توت فرنگی را به اندازه دلخواه برش بزنید تا در داخل کیک استفاده شود. خامه را که با دستگاه هم زن به خوبی هم زده اید، داخل قیف قرار دهید. قبل از ریختن خامه بین لایه های برش زده کیک، سطح هر لایه را با استفاده از آب میوه مرطوب کنید.

مرحله سوم

در این مرحله کیک خامه وانیلی، خامه را با استفاده از قیف، روی لایه مرطوب شده هدایت کنید و با پالت یا چاقوی پهن روی آن را کاملا صاف کنید. سپس مقداری از تکه های برش خورده توت فرنگی را روی خامه قرار دهید. بعد از آن لایه بعدی را با دقت روی آن قرار دهید و مجددا بعد از مرطوب کردن سطح لایه دوم، روی سطح این لایه هم خامه و توت فرنگی (مانند مرحله قبل) بگذارید.

مرحله چهارم

شکلات های ذوب شده را داخل قالب قرار دهید و در فریزر بگذارید تا فرم قالب را به خود بگیرند بعد از لایه آخر، کل سطح بیرونی کیک را آغشته از خامه کنید و با استفاده از قیف، خامه را به صورت تزیینی و زیبا روی لایه آخر قرار دهید و با میوه های مختلف و شکلات، سطح کیک خامه را زیبا کنید.

مرحله اول

فر را در دمای 220 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و هر کدام را در ظرف جداگانه ای قرار دهید. برای انجام این کار تخم مرغ ها حتما باید در دمای اتاق باشند.

مرحله دوم

فر را در دمای 220 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و هر کدام را در ظرف جداگانه ای قرار دهید. برای انجام این کار تخم مرغ ها حتما باید در دمای اتاق باشند.

مرحله سوم

بقیه شکر را به همراه پودر وانیل به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس آب جوش را به زرده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. بعد از 2 دقیقه هم زدن، عسل را به زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا یک دست شوند.

مرحله چهارم

آرد را به همراه بیکینگ پودر سه بار الک کنید. سپس آرد الک شده را دوباره روی الک ریخته و در سه مرحله به همراه سفیده تخم مرغ به زرده اضافه کنید. دقت شود در این مرحله از طرز تهیه کیک خامه، هر بار که آرد و سفیده را به زرده اضافه می کنید، مخلوط را با قاشق یا کف گیر به خوبی هم بزنید.

مرحله پنجم

بعد از این که کل مواد مخلوط شد، مایه را کنار بگذارید. بر روی سینی فر، کاغذ شیرینی پزی را پهن کنید به شکلی که کناره های کاغذ از سینی فر بیرون زده باشد. سپس مقداری روغن مایع روی کاغذ بریزید و با قلم مو کاملا سطح آن را چرب کنید. مایه کیک را روی کاغذ چرب شده بریزید و با استفاده از پالت آن را در تمام سطح کاغذ با ضخامت یکسان پخش کنید. سینی را سه بار محکم به زمین بکوبید تا حباب های مایه گرفته شود. سپس سینی را در فر 220 درجه به مدت 5 الی 8 دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود.

مرحله ششم

برای تست پخته شدن کیک، می توانید روی آن انگشت بزنید. اگر کیک کاملا اسفنجی بود و مایع کیک به دستتان نچسبید، کیک پخته شده است. نکته مهم طرز تهیه کیک خامه به این روش این است که بعد از پخته شدن کیک، روی آن را یک پارچه بکشید تا خشک و ترکی نشود و به مدت 15 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود. طی این مدت با استفاده از الک و یک پارچه نخی روی سینی جداگانه، پودر قند را روی پارچه الک کنید. بعد از خنک شدن کیک کناره های آن را ببرید و صاف کنید. سپس کیک را برداشته و به صورت برعکس روی پارچه حاوی پودر قند قرار دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله از طرز تهیه کیک خامه به شکل رولت، کیک را به همراه پارچه لوله کنید و به مدت نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید. طی این مدت خامه قنادی را به مدت 5 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد. بعد از نیم ساعت کیک را باز کنید و خامه را با استفاده از کاردک روی سطح آن به ضخامت یک سانت پخش کنید.

مرحله هشتم

موز حلقه شده و گردوی خرد شده را روی خامه قرار دهید. سپس کیک را دوباره به شکل رولت لوله کنید. دوطرف رولت را با استفاده از چاقو ببرید تا صاف شود. رولت خامه حاضر است. می توانید روی رولت را با خامه و میوه های مختلف تزیین کنید و به تکه های دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 11

به "طرز تهیه کیک خامه وانیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک خامه وانیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید