شما دلسوز ما نیستید!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، آن نماینده مجلس که در دفاع از دختر آبی، گریبان چاک می نماید، در 4 سال نمایندگی خود، چند طرح حامی زنان و خانواده را در مجلس پیگیری نموده است؟

شما دلسوز ما نیستید!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، روزنامه رسالت در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

ماجرای سحر خدایاری که به دختر آبی مشهور شد، دردناک و تأسف انگیز است و مسلماً باید پیگیری شده و عوامل زمینه ساز آن مورد مطالعه علمی قرار گیرد، از سوی دیگر باید با تمام کسانی که خواسته یا ناخواسته، در این پرونده، افکار عمومی را جریحه دار کردند و موجب ناامنی روانی و اجتماعی شدند، در هر صندلی و مقامی، بدون اغماض برخورد گردد، اما موضوع این یادداشت، دختر آبی نیست، موضوع نظام اولویت بندی کنشگران سیاسی و اجتماعی کشور در واکنش به مسائل و مسائل است، یعنی چه؟ بخوانید:

گزارش امروز رسالت در خصوص روند بازسازی خانه های مردم که در اثر زلزله دو سال قبل ویران شده بودند را بخوانید، بسیاری از مردمی که ابتدا وعده شنیدند که خانه هایتان تا یک سال بازسازی می گردد، بعداً قرار شد تا سرانجام 97، دوباره وعده دریافت کردند که تا سرانجام شهریور 98 صاحب خانه می شوید، امروز و درحالی که دوباره هوا رو به سردی می رود، همچنان در کانکس و چادر زندگی می نمایند. مسائل رفاهی و عمرانی به کنار، استان مظلوم کرمانشاه، قبل از زلزله هم در بسیاری از آمارهای منفی مانند بیکاری و آسیب های اجتماعی، رکورددار بود و لابد، تبعات وحشتناک اجتماعی زندگی طولانی مدت زن و مرد و پیر و جوان در کانکس ها و چادرهای کوچکی که به هیچ عنوان سرپناه محسوب نمی شوند را می دانید. این مسئله کشور است!

می دانید در استان های غربی یعنی کرمانشاه، کردستان و ایلام، هرماه و هرسال، چند کولبر بیچاره جان یا سلامتی خود را از دست می دهند و زن و فرزندانشان بی سرپرست می شوند؟ تابه حال، اصلاً در خصوص خودسوزی زنان در ایلام چیزی شنیده اید؟ کافی است عبارت خودسوزی زنان ایلامی را در فضای مجازی جست وجو نموده و از نتایج آن شگفت زده شوید. چرا تابه حال چیزی در خصوص ایلام نشنیده ایم؟

در همان مناطق زلزله زده کرمانشاه، چند زن و کودک به علت دسترسی نداشتن به درمان و امکانات مناسب، آسیب دیده اند؟ حالا کرمانشاه که واقعاً مظلوم است و پیش از زلزله هم مظلوم بود، در تهران و مشهد، چه مصائبی بر حاشیه نشینان رفته است و عموم بی اطلاع اند؟ چرا؟ واقعاً این مسائل، مسائل اصلی کشور محسوب می شوند یا فرعی؟

قصدم سیاه نمایی نیست، چه این که برشمردن بسیاری از آمارهای سیاه ازجمله اعتیاد، بچه ها کار و کارتن خوابی که در سال های اخیر حتی به ماشین خوابی و گور خوابی هم رسیده است، دردی را دوا نمی نماید. ازقضا یقین دارم که راهکار تمام مسائل، در داخل کشور وجود دارد و نیل به وضعیت مطلوب شدنی است. اما سؤال اینجاست که آن نماینده مجلس، آن فعال سیاسی، آن صاحب تریبون و آن سلبریتی، با کدام نظام اولویت بندی، مسائل را فریاد می زنند؟

حل مسائل عمده و اصلی کشور، عزم و اراده، تمرکز و کار مستمر و فعالیت علمی و عمیق می طلبد، اما فریاد نمایشی برای دختر آبی، نه تنها هزینه ای ندارد و منتج به کار و فعالیت نیست، بلکه از دیدگاه بعضی، موجب محبوبیت و زمینه رأی آوری هم هست. آن نماینده مجلس که در دفاع از دختر آبی، گریبان چاک می نماید، در 4 سال نمایندگی خود، چند طرح حامی زنان و خانواده را در مجلس پیگیری نموده است؟ امروز که به لطف فضای مجازی، کارنامه و سابقه همگان معین است، شما به دنبال حل مسائل مردم نیستید، شما سال هاست که بین قهرمان بودن و پیگیر مسائل مردم بودن، گزینه اول را انتخاب نموده اید. ما را با شما حرفی نیست. اما برادرانه از هم وطنان عزیزم می خواهم که نظام اولویت بندی ذهن خود را به دست هر مسئول و مقام و چهره و ورزشکار و بازیگری ندهند که بیش از آن که به فکر ما باشد، راهزن آرامش ماست!

سید محمد بحرینیان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 67

به "شما دلسوز ما نیستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما دلسوز ما نیستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید