سینمایی هایی که از کرونا آسیب دیده اند تسهیلات ویژه می گیرند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، فعالان خلاق و فناور حوزه سینمایی تسهیلات کرونا با سود 12 درصد دریافت می نمایند.

سینمایی هایی که از کرونا آسیب دیده اند تسهیلات ویژه می گیرند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، با توجه به آسیب دیدگی شرکت های خلاق از همه گیری ویروس کووید 19، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در کوشش است تا به وسیله رایزنی با دیگر نهاد های دولتی، تا حد امکان منابع موجود را برای حیات بخشی بیشتر به اکوسیستم صنایع نرم و خلاق جذب کند.

یکی از زیرشاخه های مهم صنایع نرم و خلاق و مورد حمایت ستاد، حوزه سمعی و بصری و سینمایی است.

بسیاری از شرکت های خلاق و استارتاپ های فعال در این حوزه از آسیب های کرونایی بی نصیب نماندند.

پیش از این معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی وام های را برای جبران خسارت ناشی از کرونا به شرکت های خلاق فعال در همه حوزه ها اختصاص داد.

در حال حاضر هم عرصه های پشتیبانی فنی سینمایی، تهیه کنندگان دارای پروانه ساخت دارای اعتبار، صدابرداران، کارگردانان و دیگر اشخاص و شرکت ها و موسسات، به ویژه موسسات خلاق و فناور می توانند از وام ویژه کرونا که از راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص یافته است، بهره مند شوند. این وام با سود 12 درصد اعطا می گردد.

علاوه بر این، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، رایزنی های مختلفی انجام داده است تا در همکاری با ارگان های مختلف، تنوع منابع اقتصادی و تسهیلاتی در اکوسیستم فرهنگی و نرم و هویت ساز کشور افزایش یابد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق که به صورت تخصصی به شرکت های خلاق و استارتاپ های این حوزه خدمات اقتصادی ارائه می دهد، یکی از کوشش های اجرا شده در همین راستا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1402

به "سینمایی هایی که از کرونا آسیب دیده اند تسهیلات ویژه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمایی هایی که از کرونا آسیب دیده اند تسهیلات ویژه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید