زیبنده نیست در دمای 50 درجه اهواز برق و آب قطع شوند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/خوزستان نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دمای بالا و حدود 50 درجه ای، زیبنده نیست که مردم با قطعی برق و به تبع آن با قطعی آب روبرو شوند.

زیبنده نیست در دمای 50 درجه اهواز برق و آب قطع شوند

مجتبی یوسفی با اشاره به قطعی برق در اهواز در روزهای گذشته اظهار کرد: در دمای بالا و حدود 50 درجه ای، زیبنده نیست که مردم با قطعی برق و به تبع آن با قطعی آب روبرو شوند؛ به جای مسئولان که همیشه به آنها تذکر دادیم، از مردم عذر خواهی می کنم.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به تعطیلی 10 ساله دو پروژه نیروگاه های زرگان و رامین اهواز افزود: سال گذشته مدیرعامل نیروگاه های گازی کشور را به خوزستان دعوت کردم زیرا تعهداتی در خصوص توسعه نیروگاه های زرگان و رامین داشتند اما چند سال در اجرای پروژه ها تاخیر شده بود؛ اکنون اعتباراتی تزریق شده و فاز دوم نیروگاه رامین در حال اجرا است که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: روز دوشنبه با وزیر نیرو و وزیر نفت جلساتی در این خصوص داشتم. شرکت ملی نفت در غرب رودخانه کارون در محدوده شهرستان شادگان نیروگاهی دارد که ظرفیت مازاد دارد بنابراین با توجه به اینکه مردم در مضیقه هستند و پذیرفته نیست در این گرما با این شرایط روبرو شوند، از وزیر نفت درخواست کردیم ظرفیت نیروگاه افزوده شود.

یوسفی افزود: به وزیر نیرو گفتم اگر قرار است در کشور قطعی و خاموشی رخ دهد، در خوزستان با دمای بالای 50 درجه، با حیات مردم در ارتباط است بنابراین 1000 تا 1500 مگاوات کاهش مصرف در روز که باید در خوزستان کاهش یابد و در زمان هایی که دما کمتر است مثلا در ابتدای روز اعمال شود که قول همکاری داده شده است.

وی در خصوص تعمیر برخی واحدهای نیروگاهی و خروج از مدار این واحدها، شرح داد: در صحن علنی مجلس این نکته را تذکر دادم. این مساله، سوءمدیریت است. نباید اورهال، بازسازی و بهسازی نیروگاه ها در تابستان انجام شود. متاسفانه این نیروگاه ها زمان را از دست دادند و دو روز پیش یکی از فازهای نیروگاه رامین وارد مدار شد که این مساله به دلیل عدم انجام اورهال نیروگاه در زمان مناسب بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، افزود: نیروگاه ها باید توسعه یابند و تعهدات وزارت نیرو که در سال های گذشته داده بود و بدعهدی کرده بود، انجام شود که در این راستا پروژه توسعه نیروگاه رامین مجددا از سال گذشته فعال شده است. در کوتاه مدت باید ظرفیت نیروگاه های زرگان و رامین نیز افزایش و برخی فازهایی که وارد مدار نیستند، در مدت زمان کوتاه وارد مدار شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1298

به "زیبنده نیست در دمای 50 درجه اهواز برق و آب قطع شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبنده نیست در دمای 50 درجه اهواز برق و آب قطع شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید