تور ارمنستان: روسیه نمی خواهد اختلافات ارمنستان، آذربایجان پای ناتو را به منطقه باز کند

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، یک کارشناس مسائل بین الملل با تشریح دلایل تغییر رویکرد آذربایجان نسبت به ایران خاطر نشان کرد: روسیه اجازه دخالت کشورهای ثالث در منطقه ها آذربایجان و ارمنستان را نمی دهد و نمی خواهد که پای ناتو به منطقه باز گردد از طرف دیگر با توجه به شرایط ترکیه، آذربایجان کوشش نموده تا رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر دهد.

تور ارمنستان: روسیه نمی خواهد اختلافات ارمنستان، آذربایجان پای ناتو را به منطقه باز کند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

عماد آبشناس در گفت وگو با خبرنگاران در مورد مواضع مقامات آذربایجانی پس از ملاقات با مقامات کشورمان در حاشیه اجلاس اکو گفت: شرایط مالی و سیاسی ترکیه به گونه ای است که تاثیر زیادی بر آذربایجان گذاشته است. جمهوری آذربایجان روی ترکیه حساب باز نموده بود که بخواهد در منطقه برای خودش اقداماتی را انجام دهد.

وی توضیح داد: امروز شرایط مالی ترکیه به گونه ای است که دچار مشکل شده و آذربایجان هم متوجه این مساله شده است برای همین راه دوستی را انتخاب نموده است.

این کارشناس مسائل بین الملل بعلاوه بیان نمود: ایران در همه موارد ثابت نموده که گذشت دارد و تا جایی که می توانسته اشتباهات دیگران را نادیده بگیرد، گذشت نموده است. در این موارد هم چنین رویکردی صدق می نماید. مواضع اعلام شده از سوی رئیس جمهور آذربایجان نشان می دهد که آنها عقب نشینی نموده اند و ایران هم دلیلی نمی بیند که بخواهد موضوع را کش دهد.

آبشناس در ادامه درخصوص توافق سوچی نیز اظهار کرد: منطقه آذربایجان و ارمنستان حیات خلوت روسیه است و روسیه اجازه نمی دهد که کشورهای ثالث و به ویژه ناتو بخواهد به این موضوع ورود نمایند. در نشست سوچی هم رئیس جمهور آذربایجان ونخست وزیر ارمنستان دعوت شدند و به آنها گوشزد شد تا مسائل را ادامه ندهند که پای ناتو به این منطه باز گردد.

وی ادامه داد: تغییر رفتار آذربایجان نسبت به ایران ازهمین جا نشات می گیرد که رویای دیرینه توران زمین اردوغان را دنبال می نماید اما نتیجه ای نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1540

به "تور ارمنستان: روسیه نمی خواهد اختلافات ارمنستان، آذربایجان پای ناتو را به منطقه باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: روسیه نمی خواهد اختلافات ارمنستان، آذربایجان پای ناتو را به منطقه باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید