رمزگشایی از شیوه داستان نویسی روانشناختی پو در مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، این کتاب یک مرور کلی از حرفه و نوشته های پو است و بنیامین اف. فیشر در آن آزمایش های پو را با طیف گسترده ای از اشکال و ژانرهای ادبی توضیح و نشان داده که چگونه داستان وی از تخیل گوتیک به داستان های روانشناختی قابل قبول و پیچیده تکامل یافته است.

رمزگشایی از شیوه داستان نویسی روانشناختی پو در مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو

نویسنده در فصل نخست به زندگی آلن پو پرداخته تا با ارایه واقعیت های تاریخی، اسطوره های شکل گرفته حول شخصیت وی را بزداید. فصل دوم اشاره ای به زمینه های تاریخی و مکتب های ادبی و فلسفی دوران وی دارد و در فصل سوم نیز آثار پو و جایگاه آنها در ادبیات جهان معرفی شده است. فصل چهارم نیز به بازخورد کتاب های وی در میان منتقدان اختصاص یافته است.

ادگار آلن پو در سال 1849 از جهان رفت ولی آنچه معمایی درباره وی است هنوز با ماست. بعضی از وجوه این معما که پهلو به تحریف یا دروغ می زند نتیجه کارهای اوست. بعضی دیگر را نیز آشنایان او دامن زدند یا کسانی که گفته می شد او را می شناسند یا دیگرانی که در دیده ها و شنیده های خود دست می بردند زیرا فقط ظاهر امر را می دیدند. از این همه چیزی به نام افسانه پو سربرآورد که تا امروز ادامه دارد.

شعرها و داستان های پو بسیار بیش از آنکه تا به امروز پنداشته اند با اوضاع و احوال زمانه اش در گفت وگوست. شعرهای او واگشتی است از سبک کلاسیک در انطباق با شعر انگلیسی و بسیاری از مضامین او نیز این گونه است.

پو به هیچ وجه اعتقاد نداشت که باید نویسنده یا اثری را به صرف امریکایی بودن تشویق کرد. او نگاهی جهانی داشت و با تکیه بر اصولی برخاسته از آرای افلاطون و ارسطو، محاسن و معایب کتاب ها را آنالیز می کرد. دیدگاه های او به ویژه درخصوص شعر و داستان کوتاه بیسار نظام مندتر از منتقدان آمریکایی آن دوره بود. بنابراین وقتی در ساترن لیته رری مگزین آغاز به نوشتن کرد، بی رحمانه به آثاری تاخت که به نظرش مهملاتی ملال آور بود، هرچند نقدهای معتدل نیز بسیار نوشت.

واکنش ها در برابر آثار پو از دوران خودش تا امروز بسیار گوناگون بوده است. زندگی نامه ها و نقد آثار او را چه نقد اثری منفرد و چه نقد کلیت آنها همیشه بر پایه این تصور نوشته اند که پیوند تنگاتنگی میان زندگی شخصی و آثار او وجود دارد.

مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو می تواند یک نقطه آغاز مفید برای خوانندگان نو آثار وی باشد.

انتشارات علمی و فرهنگی اخیرا چاپ دوم مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو ترجمه قاسم مومنی را در 216 صفحه و بهای 40 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1887

به "رمزگشایی از شیوه داستان نویسی روانشناختی پو در مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو" امتیاز دهید

1 کاربر به "رمزگشایی از شیوه داستان نویسی روانشناختی پو در مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از شیوه داستان نویسی روانشناختی پو در مقدمه کیمبریج بر ادگار آلن پو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید