رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان راه اندازی نشده است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس دانشگاه کردستان گفت: رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد هنوز در این دانشگاه راه اندازی نشده و این مهم نیازمند داشتن دانشیار در این رشته است.

رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان راه اندازی نشده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 11 هزار دانشجو از جمله حدود 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می نمایند، گفت: دانشگاه های همجوار ما از نظر زیر ساخت ها و رشته های آموزشی در مقطع دکتری، رشد قابل قبولی داشتند، اما دانشگاه کردستان در این زمینه در مقایسه با آن ها از برنامه فاصله دارد در حالیکه در هیچکدام از شرایط ایجاد مقطع مذکور، نسبت به دانشگاه های همجوار کم ندارد.

صادقی اضافه نمود: 400 عضو هیات علمی در دانشگاه کردستان فعالیت دارند و صندلی علمی این دانشگاه در رنکینگ های جهانی ارتقای مطلوبی داشته و افزایش رشته های مقطع دکتری از نظر افزایش اعتبار علمی و جذب دانشجویان خارجی و متعاقب آن ارز آوری برای کشور بسیار موثر است و همین مسئله موجب شده بر افزایش تعداد رشته های مقطع دکتری دانشگاه کردستان تاکید داشته باشیم.

رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: البته رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه راه اندازی نشده و این مهم نیازمند داشتن دانشیار در این رشته است، اما با توجه به نوپا بودن این رشته، فعلا این امر برای دانشگاه کردستان ممکن نیست. این در حالی است که چند دانشگاه در ترکیه، روسیه و اروپا رشته زبان کردی را در این مقطع تدریس می نمایند و مطلوب نیست که دانشگاه کردستان در ایران نتواند این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد برای فارغ التحصیلان کارشناسی راه اندازی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 891

به "رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان راه اندازی نشده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان راه اندازی نشده است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کردستان راه اندازی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید