رجیستری تبلت ها چه زمانی انجام می گردد؟

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، طبق آخرین تصمیمات مربوط به رجیستری دستگاه های سیم کارت خور، مقرر شده تبلت برند لنوو از تاریخ 26 تیرماه و سایر تبلت ها از دوم مردادماه به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستر شوند.

رجیستری تبلت ها چه زمانی انجام می گردد؟

طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به اسم طرح رجیستری شناخته می گردد. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم کارت شد.

با توجه به هدف اجرای رجیستری برای تمامی تجهیزات سیم کارت خور، مقرر بود پس از گوشی های موبایل نوبت به سایر دستگاه ها برسد. درواقع مقرر بود اجرای طرح رجیستری، در دو فاز ساماندهی گوشی های تلفن همراه و ساماندهی تبلت ها اجرایی گردد، اما وزارت ارتباطات درباره دلیل عدم اجرایی رجیستری برای تبلت ها اسم نموده بود که اگرچه آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را تعویق انداخته است.

چندی پیش انجمن وارد نمایندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درباره تاخیر در اجرایی شدن رجیستری برای تبلت گفته بود بیش از 80 درصد از تبلت مورد احتیاج کشور به صورت غیررسمی و به وسیله قاچاق وارد می گردد و طرح رجیستری هم برایش اجباری نیست. درواقع با توجه به اینکه رجیستری برای تبلت انجام نمی گردد، بازار قاچاق این کالا رونق دارد و برای بازرگانان هم صرفه مالی ندارد که با کالاهای آنها رقابت نمایند.

درنهایت به تازگی اعلام شده که تبلت برند لنوو از تاریخ 26 تیرماه و سایر تبلت ها از دوم مرداد ماه به شرط هماهنگی ها و تصمیمات مرتبط با دستگاه های سیاست گذار و تصمیم گیر ارزی به محض ورود مسافران به کشور مشمول رجیستر می شوند. پیش از این هم زمان اعمال رجیستری برای سایر دستگاه های سیم کارت خور از جمله ساعت هوشمند، 12 تیرماه 1400 و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم کارت خور 19 تیرماه 1400 مشخص شده بود.

بعلاوه اعلام شد افرادی که دارای این دستگاه ها هستند، باید تا قبل از تاریخ های مشخص شده، سیم کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن نموده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام نمایند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان بندی های اعلام شده مطمئن شوند و سرویس گرفتن از دستگاه را به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موکول ننمایند، زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه روبرو شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نگردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1400

به "رجیستری تبلت ها چه زمانی انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجیستری تبلت ها چه زمانی انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید