راه اندازی مراکز مشاوره کمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد گفت: ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده ها و تقویت توانمندسازی مددجویان خواهد شد.

راه اندازی مراکز مشاوره کمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان

محمد حاتمی در گفت وگو با خبرنگاران، تقویت مهارت آموزی و توان افزایی در خانواده های تحت حمایت را مهمترین هدف راه اندازی مراکز مشاوره در کمیته امداد دانست و اضافه نمود: تا به امروز 10مرکز مشاوره زیرمجموعه کمیته امداد در استان های مختلف تشکیل شده است و امیدواریم این مراکز در سراسر کشور راه اندازی گردد.

وی با تاکید بر نقش خدمات مشاوره و روانشناسی در افزایش عزت نفس و خوداتکایی مددجویان ادامه داد: انجام خدمات مشاوره بر پایه فرهنگ ایرانی- اسلامی به وسیله افزایش ظرفیت های ذهنی مددجویان، در توانمندسازی خانواده ها موثر خواهد بود.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اعلام نمود: برای اجرای هر کاری زیرساخت هایی ضروری است و مشاوره نیز زیر ساخت تحقق توانمندی مددجویان کمیته امداد است؛ به همین دلیل این نهاد بر آن شده است تا از توان و ظرفیت علمی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره برای تحقق این مهم استفاده کند.

حاتمی وجود مراکز مشاوره و یاری روانشناسان به مددجویان امداد را برای یاری به توانمندسازی مددجویان ضروری دانست و تاکید نمود: خدمات این مراکز به سه شیوه حضوری، غیر حضوری و بسته های آموزشی انجام می گردد.

وی به ارائه خدمات مشاوره در ایام شیوع کرونا تاکید نمود و گفت: ارائه خدمات مشاوره برای افراد در برهه های مختلف احتیاج است اما در حال حاضر و در زمان شیوع بیماری کرونا انجام خدمات مشاوره یاری شایانی به ایجاد آرامش در جامعه می نماید؛ به ویژه که بسیاری خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و خانواده های احتیاجمند همچون دیگر اقشار جامعه با داغ از دست دادن عزیزان خود روبرو هستند.

حاتمی اضافه نمود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با 34 هزار عضو رسمی، از نظر نیروی انسانی متخصص آمادگی راه اندازی این مراکز در سراسر کشور را دارد و کمیته امداد نیز مصمم است در قالب تفاهم نامه امضا شده، این خدمات را برای تمام مددجویان ارائه دهد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اضافه نمود: کمیته امداد به همین دلیل مجوز راه اندازی مراکز مشاوره برای جامعه هدف خود را به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ارائه نموده و امیدواریم با تامین زیرساخت ها، شرایط برای ایجاد این مراکز فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1166

به "راه اندازی مراکز مشاوره کمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مراکز مشاوره کمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید