خبرنگاران چهار میلیارد تومان برای توسعه کارخانه کمپوست بهشهر اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، ساری - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که چهار میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه کارخانه کمپوست بهشهر به عنوان کارخانه کمپوست ناحیه شرق استان مازندران تخصیص یافته است.

خبرنگاران چهار میلیارد تومان برای توسعه کارخانه کمپوست بهشهر اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در جلسه ساماندهی پسماند شرق مازندران اضافه کرد: توسعه کارخانه کمپوست بهشهر به عنوان کارخانه کمپوست ناحیه شرق استان مازندران، مسائل پسماند و زباله شهرستان های نکا و گلوگاه را نیز کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله در استان مازندران به صورت پیش فرض در شهرستان نکا انجام خواهد شد، گفت : مقررات قانون هوای پاک جهت صدور مجوز مرکز جمع آوری ضایعات باید اجرا

شود.

کارخانه کمپوست زباله بهشهر مهر ماه سال 94 در جریان بیست و سومین سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید با رئیس وقت سازمان محیط زیست در منطقه بسو به بهره برداری رسید.

این کارخانه که برای ساخت آن بیش از یکصد میلیارد ریال هزینه شده بود ، در زمان افتتاح دارای ظرفیت 250 تن پذیرش زباله در روز از بهشهر ، نکا و گلوگاه بود.

کارخانه کمپوست بهشهر علاوه بر مشکل راه دسترسی به خاطر نداشتن دستگاه ریجکت ، پرس و خرد کننده زباله و مکنده پلاستیک با مشکل روبرو بود و نتوانست به ظرفیت کامل برسد.

معاون استاندار مازندران همچین در این نشست بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی ساخت کارخانه زباله سوز ساری تاکید نمود و گفت: کوشش مجموعه مدیریت استان بر این است تا این پروژه عظیم تا قبل از اتمام دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ سازی در جامعه اضافه کرد : اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله از مبدا می تواند منجر به کاهش فراوری زباله در استان شود.

رازجویان گفت : ساماندهی زباله گردها و مراکز جمع آوری ضایعات و همچنین آموزش تفکیک زباله به شهروندان می تواند باعث انجام شدن هر چه بهتر طرح تفکیک زباله از مبدا شود.

وی اضافه کرد : بهره برداری از کارخانه زباله سوز نوشهر و کارخانه کمپوست تنکابن که در چند ماه اخیر صورت گرفته و همچنین پروژه لندفیل قائم شهر، مسائل پسماند و زباله در استان را کاهش چشم گیری داده است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر رعایت اصول زیست محیطی در ساخت پروژه های حوزه پسماند در استان، گفت: جهت کاهش مشکل زباله مازندران باید نگاه استانی به این معضل شود لذا تاسیس سازمان مدیریت پسماند استان نیز به همین دلیل بود.

رازجویان اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند استان با استفاده از ایده و نگاه نخبگان، کارشناسان و متخصصان، نگاه علمی و تخصصی جهت پیگیری مسائل زباله استان داشته باشد.

وی ادامه داد: انتقال زباله از مراکز دفن به کارخانجات کمپوست و زباله سوز باید باعث احیای زمین آن مناطق و بازگشت به چرخه سالم زیست محیطی شود.

رازجویان با تاکید بر مدیریت صحیح جمع آوری فاضلاب در شهرهای استان، گفت: احداث تصفیه خانه و دفع سپتاژ شهری در شرق استان مازندران ضمن استفاده از تمام ظرفیت ها، باید با بهترین کیفیت انجام شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1143

به "خبرنگاران چهار میلیارد تومان برای توسعه کارخانه کمپوست بهشهر اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار میلیارد تومان برای توسعه کارخانه کمپوست بهشهر اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید