هدایت برای پوست خشک در زمستان

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، وقتی که سرمای هوای زمستان وارد می گردد، احتمالا متوجه تغییرات ظریف در پوستتان خواهید شد. تغییرات فصلی در درجه حرارت و پایین آمدن رطوبت باعث باعث آغاز خشکی و درد گردد. افراد با پوست طبیعی، ترکیبی یا پوست

هدایت برای پوست خشک در زمستان

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

وقتی که سرمای هوای زمستان وارد می شود، احتمالا متوجه تغییرات ظریف در پوستتان خواهید شد. تغییرات فصلی در درجه حرارت و پایین آمدن رطوبت باعث باعث آغاز خشکی و درد شود. افراد با پوست طبیعی، ترکیبی یا پوست چرب متوجه خواهند شد که پوستشان خشک تر شده است. افرادی که پوستشان خشک یا حساس است، در ماه های زمستان وضعشان بدتر خواهد شد.

هوای سرد زمستان و باد ناملایم رطوبت را از پوست می رباید، و بسیاری از اقداماتی که ما در طول زمستان انجام می دهیم تا گرم شویم به این خشکی یاری می نماید. در اینجا نکاتی برای مرطوب، نرم و صاف نگه داشتن پوست در فصل زمستان وجود دارد:

1. مرطوب کردن (هیدراته کردن) پوست: مطمئن شوید که برای کاهش درد و خشکی پوست خود را هیدراته می کنید.

2. استفاده از ملایم کننده: از محصولات ملایم کننده که برای پوست خشک و بعلاوه آن محصولاتی که حاوی الکل آزاد برای جلوگیری از خشک شدن پوست هستند بهره ببرید.

3. هنگام احتیاج از مرطوب کننده بهره ببرید: هر زمان که احساس کردید پوست خشک و دچار درد شده از مرطوب کننده بهره ببرید. از ساعات شبانه برای درمان خود جهت مرطوب کردن پوست صورت و بدن بهره ببرید. دست ها و پاها را با روغن های مرطوب کننده مانند، روغن درخت قلم و روغن کاکائو مرطوب کنید و با جوراب و دستکش پنبه ای در طول شب بپوشانید.

4. کوتاه شدن زمان حمام کردن: مدت زمان دوش گرفتن و حمام کردن را کوتاه کنید. دوش طولانی مدت و غوطه ور شدن در وان به مدت طولانی می تواند پوست را از چربی های طبیعی محروم کند. سعی کنید دوش و حمام را در کمتر از پانزده دقیقه تمام کنید.

5. داخل آب گرم نشوید: در آب ولرم حمام کنید و دوش بگیرید. حمام و دوش طولانی با آب داغ وسوسه انگیز است، اما آب گرم رطوبت پوست را می رباید. جهت ماندگاری رطوبت بر روی پوست، به طور کامل خود را با حوله خشک نکنید. بدن را با حوله نوازش کنید تا آب اضافی را جذب کند و مرطوب کننده را هنگامی که پوست هنوز نمناک است بمالید.

6. استفاده از صابون آزاد: از صابون های آزا د وغیرقلیایی برای پوست بهره ببرید. صابون معمولی پوست را از چربی های طبیعی محروم می نماید. بعلاوه از مصرف صابون های بو زدا خودداری کنید که پوست را خشک و سخت می نماید. برای شستن بدن از محصولات غیرقلیایی، با چربی مخصوص، بدون بو و صابون های مرطوب کننده بهره ببرید.

7. به تعداد مکرر نشویید: صورتتان را بیشتر از یک یا دوبار در روز نشویید. برای پاک کردن چرک، آلودگی های محیطی و آرایش از صورت، در هنگام شب صورتتان را بشویید. سپس صورتتان را هنگام صبح با آّب گرم بشویید و بلافاصله یک کرم مرطوب کننده یا ضدآفتاب روی صورت بمالید. شستن بیش از حد باعث حذف لایه چربی محافظ پوست می شود و باعث خشک شدن آن می شود.

8. پوسته پوسته شدن: هفته ای یک یا دوبار از پاک کننده ملایم یا کرم لایه بردار برای پوست اندازی صورت بهره ببرید. در بازار به میزان کافی مواد لایه بردار برای شستشوی روزانه بدن موجود است. گاهی اوقات پوست، به خصوص پوست تیره، می تواند یک چرخه لایه برداری غیرطبیعی داشته باشد. نوع شکل و ساخت سلول ها مانع خاکستری شدن پوست و مقاومت آن در برابر لوسیون ها می شود.

9. پوست را به روش اشتباه ماساژ ندهید: وقتی از پوستتان لایه برداری می کنید، آن را محکم مالش ندهید، مخصوصا اگر پوستی حساس دارید. برای لایه برداری ماساژ را با حرکت دایره ای انجام دهید و سپس با آب گرم بشویید.

10. حرارت خانه را کاهش دهید: گرمای خشک خانه پوستتان را خشک می نماید. اطمینان حاصل کنید که هوای خانه زیاد گرم نباشد. گرمای خانه را بین 68-70 درجه فارنهایت نگه دارید.

11. مدت زمان کمتری را کنار آتش بگذرانید: هنگامی که نزدیک شومینه می نشینید احساس گرما و دنج می کنید، این موضوع باعث خشک شدن پوستتان می شود.

12. از دستگاه بخور بهره ببرید: از دستگاه بخور به ویژه در اتاق خواب بهره ببرید. اگر دستگاه بخور ندارید می توانید از یک کاسه آب نزدیک یک منبع حرارت بهره ببرید تا هوای داخل مرطوب شود.

13. از پشم خودداری کنید: از لباس ها و روسری و سایر پارچه های زبر پشمی دوری کنید زیرا رطوبت پوستتان را می رباید و باعث خشکی پوست می شود. از لباس نرم تر، پارچه های قابل تنفس بیشتر مثل، پنبه و ترمه بهره ببرید.

14. استفاده از کرم ضدآفتاب: همواره از کرم ضدآفتاب در ماه های زمستان حتی روزهای ابری و روزهای پوشیده از ابر بهره ببرید.

15. از پوست و لب های خشک و ترک خورده اجتناب کنید: نیم ساعت قبل از رفتن به هوای سرد بیرون از مرطوب کننده و ضدآفتاب بر روی پوست بهره ببرید. اگر قبل از جذب شدن کرم و لوسیون بیرون بروید باعث تبخیر یا انجماد مایع کرم و لوسیون شده و باعث خشکی و ترک خوردن پوست می شود. لب ها را از قلم نیاندازید. از رژ لب مرطوب کننده یا پماد لب SPF بهره ببرید.

16. آب بنوشید: در طول روز آب زیادی بنوشید. اگرچه آب در واقع پوست را مرطوب نمی نماید، اما بدن شما را هیدراته (آب دار) می نماید و به حذف سموم و عملکرد بهتر سلول های پوست یاری می نماید.

17. آیا پوست بیش از حد خشک است؟ بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما می توانند در طول فصل سرد زمستان بدتر شوند.ممکن است به دیدار یک متخصص پوست برای ارایه پیشنهادات برای مراقبت از پوست در طول ماه های زمستان احتیاج داشته باشید.

18. برای تعادل، سلامت و زیبایی بخورید: مطمئن شوید که رژیم غذایی سالم دارید. این فصل مناسب برای صرف سوپ گرم مبتنی بر سبزیجات غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1471

به "هدایت برای پوست خشک در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت برای پوست خشک در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید