خبرنگاران جهش فراوری با رونق بخش کشاورزی و صنعت ممکن است

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تبریز - خبرنگاران - رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز گفت: شعار جهش فراوری که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 99 نام گذاری شده است، با افزایش فراوری داخلی در بخش های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی محقق می گردد.

خبرنگاران جهش فراوری با رونق بخش کشاورزی و صنعت ممکن است

یونس ژائله، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته با وجود تحریم های دشمنان، عملکرد بخش صنعت و تجارت در کشور به ویژه در این استان مثبت بود، اضافه نمود: در سال جدید به شدت با کاهش درآمدهای ارزی روبرو خواهیم شد، بنابراین باید با استفاده از پتانسیل های داخلی در فراوری داخلی جهش ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: در سال جدید برای تحقق منویات رهبری برای جسه فراوری باید با فراوری محصولات با کیفیت جهانی و صادرات آن ها به بازارهای جهانی به ویژه کشورهای منطقه، احتیاجهای ارزی خود را تامین کنیم.

رییس اتاق تبریز با بیان اینکه هم اکنون 17 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: اولویت اول سال جاری باید توجه به فراوری داخلی در بخش کشاورزی و استفاده به نحو احسن از ظرفیت این بخش برای تامین احتیاج کشور به محصولات و نهادهای کشاورزی باشد.

ژائله، اولویت دوم کشور و آذربایجان شرقی را داخلی سازی ماشین آلات و قطعات بخش صنعت بیان کرد و ادامه داد: در این بخش باید با استفاده از ظرفیت بالای صنعتگران توانمند داخلی بتوان علاوه بر حفظ اشتغال موجود در سطح کشور و استان زمینه ایجاد استغال بیشتر را فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: مدیران ارشد نهادها، ادارات دولتی و بانک ها نیز باید با کوشش در جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از فراوری داخل و بخش خدمات زمینه را برای جهش فراوری در سطح کشور و این استان فراهم نمایند.

ژائله، اضافه نمود: در زمان کنونی بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم باشند تا با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود علاوه بر تامین احتیاجهای داخلی بتوان با جهش فراوری زمینه صادرات محصولات به بازارهای جهانی و کشورهای همسایه را فراهم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 544

به "خبرنگاران جهش فراوری با رونق بخش کشاورزی و صنعت ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش فراوری با رونق بخش کشاورزی و صنعت ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید