خبرنگاران افزایش 60 برابری بودجه مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تهران- خبرنگاران - رییس سازمان برنامه و بودجه در آیین بزرگداشت سالروز درگذشت بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از افزایش حدود 60 برابری بودجه مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید اطلاع داد.

خبرنگاران افزایش 60 برابری بودجه مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید

محمد باقر نوبخت روز سه شنبه با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حافظی گفت: خدمات دکتر حافظی جاودانه و ماندگار است. او در بین ما هر روز زندگی می نماید، چرا که ماندن در این جهان به دلیل خدماتی است که از انسان ماندگار می گردد.

وی گفت: بخش زیادی از فضاهای آموزشی کشور توسط جامعه خیرین مدرسه ساز ساخته شده است؛ به طوری که 123 هزار کلاس درس را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده اند و بیش از 100 هزارمیلیارد، هزینه نموده اند.

نوبخت با بیان اینکه مرحوم حافظی توانسته بود سازمان برنامه و بودجه را در ساخت مدرسه مجاب کند، اظهار کرد: به رغم کاهش در آمدهای کشور، اما از اهداف خود دست برنداشتیم، به طوری که با کاهش منابع ارزی در زمان تحریم ها جهت مدرسه سازی را ادامه دادیم و از 40 میلیارد تومان بودجه ساخت فضاهای آموزشی در سال 93 به ترتیب 98، 178، 218، 411، 1000 تا 2350 میلیارد تومان در سال 99 به امر مدرسه سازی اختصاص دادیم.

وی اضافه نمود: این افزایش بودجه ناشی از انگیزشی بوده است که دکتر حافظی در سازمان برنامه و بودجه گذاشته بود و این نشان از ماندگاری چنین مردی است.

نوبخت گفت: آثار روح بلند مرحوم حافظی در سازمان برنامه و بودجه نیز دیده می گردد. کوشش های حافظی و خیرین مدرسه ساز در زمینه مدرسه سازی، بودجه حاصل از مشارکت خیرین در سازمان را از 40 میلیارد تومان در سال 93 به 2350 میلیارد تومان رساند.

وی گفت: حافظی هنوز زنده است، زنده بودن براساس جنس خاکی نیست، بلکه براساس خدماتی است که از وی برجای می ماند. تعداد مدارس و افزایش بودجه برای سازمان برنامه و بودجه اثر وجودی مرحوم حافظی است که جامعه خیرین را به دنبال خود کشانده است.

نوبخت یادآور شد: حافظی از نظر شخصیت فردی توانست جامعه را متحول کند، به خانواده وی به جای تسلیت تبریک می گویم که چنین آثار خیری از وی در جامعه باقی مانده است.

حافظی بنیان گذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور 21 خرداد سال 98 درگذشت.

مراسم رونمایی از سردیس و تمبر یادبود محمدرضا حافظی رییس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و تبیین طرح بسته تحولی آجر به آجر امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار گشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 706

به "خبرنگاران افزایش 60 برابری بودجه مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 60 برابری بودجه مدرسه سازی در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید