تور مکزیک: همه چیز در خصوص &laquoتاکو&raquo، مشهورترین غذای مکزیکی!

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، تاریخچه تاکو (Taco): غذاهای مکزیکی به خاطر طعم تند و تیز و خوشمزه ای که دارند هواداران زیادی در سرتاسر جهان پیدا نموده اند. یکی از محبوب ترین و مشهورترین غذاهای مکزیکی «تاکو» است و حتی اگر هوادار غذای مکزیکی هم نباشید حتما با این غذا آشنا هستید. محبوبیت این غذا به حدی زیاد است که سال گذشته تنها در ایالات متحده 4.5 میلیارد تاکو خورده شده است! تاکوی مکزیکی آنقدر مهم و پرهوادار است که روز 4 اکتبر به نام «روز ملی تاکو» نامگذاری شده است! امروز می خواهیم در خصوص این غذای خیابانی مکزیکی خوشمزه صحبت کنیم و در خصوص تاریخچه و انواع آن صحبت کنیم.

تور مکزیک: همه چیز در خصوص &laquoتاکو&raquo، مشهورترین غذای مکزیکی!

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاکوی مکزیکی چطور به وجود آمد؟

واژه تاکو معادل کلمه انگلیسی ساندویچ است و در واقع، تاکو نوعی ساندویچ یا لقمه مکزیکی است. تاک با استفاده از نان تورتیلا تهیه می شود که نوعی نان مکزیکی از آرد ذرت است. داخل تاکو را می توان با مواد مختلفی پر کرد، از گوشت چرخنموده گرفته تا میگو و سبزیجات! تنوع تاکو آنقدر زیاد است که نمی توان تمام آن ها را نام برد. به طور دقیق تعیین نیست که تاکوی مکزیکی اولین بار کی اختراع! شده است. اما به اعتقاد جفری پلیچر، تاریخ شناس و استاد تاریخ دانشگاه مینه سوتا به سرتاسر جهان سفر نموده و در خصوص غذاهای مکزیکی تحقیقات جامعی انجام داده است. این استاد دانشگاه تخمین می زند که تاریخچه تاکو به معادن نقره مکزیک در قرن 18 برمی شود. در آن دوره کارگران معادن در پی غذایی حاضر و آماده و ساندویچی می گشتند و به این ترتیب تاکو اختراع شد! تاکوهای اولیه برش های نازک گوشت روی ذغال کباب می شدند و داخل نان قرار داده می شدند. کم کم سالسا، پیاز، لیمو و گواکامولی هم به این غذا اضافه شد. این نوع تاکو، تاکوی آسادا کارن (carne asada taco) نامیده می شود. رفته رفته تاکو جای خود را در آشپزخانه های مکزیک پیدا کرد و هر شهر و منطقه ای تاکوی اختصاصی خود را ابداع کردند.

پس همان طور که دیدیم تاکو اگرچه جایگاهی مهم در فرهنگ و غذای مکزیک و جهان پیدا نموده، اما عمر چندانی ندارد و غذایی نو محسوب می شود. مغازه هایی ویژه فروش تاکو در مکزیکوسیتی به وجود آمد و به ویژه زنانی که از شهرهای دیگر برای کار به مکزیکوسیتی آمده بودند به فروش تاکو مشغول شدند. این زنان برای عایدی بیشتر سعی می کردند چیزی به دستور تهیه تاکو اضافه نمایند و در نتیجه، تاکویی متفاوت تری برای فروش عرضه نمایند. به این ترتیب مکزیکوسیتی به اسم مرکز تاکو معروفیت پیدا کرد و انواع مختلف و متنوع تاکو به وجود آمد. کم کم فروشگاه های زنجیره ای فست فود برای فروش تاکو به وجود آمد و این غذای مقرون به صرفه و خوشمزه راه خود را به سایر کشورها هم باز کرد.

جهانی شدن تاکو!

اما تاکو از زمانی جهانی شد که به ایالات متحده نفوذ پیدا کرد. در سال 1905 برای اولین بار در خصوص تاکو در یکی از روزنامه های آمریکا مطلبی منتشر شد و این غذای مکزیکی به مردم معرفی گردید. تاکو غذایی مقرون به صرفه و در عین حال خوشمزه بود و تهیه آن هم وقت چندانی نمی گرفت. به همین علت به سرعت محبوبیت و معروفیت زیادی پیدا کرد و سرآشپزهای مختلف هرکدام به دستور غذای تاکو چیزی اضافه کردند و انواع مختلفی از آن به وجود آمد. تاکو آنقدر تنوع پیدا کرد که هرکس با هر سلیقه ای می تواند تاکوی مورد علاقه خود را داشته باشد.

تاکوی مکزیکی

یکی از مزیت های این غذای خوشمزه مکزیکی این است که درست کردنش به تبحر خاصی احتیاج ندارد و حتی اگر آشپز حرفه ای هم نباشید می توانید یک تاکوی لذیذ و خوشمزه تهیه کنید. حتی می توانید کمی خلاقیت داشته باشید و تاکوی خاص خود را ابداع کنید. تاکوی ماهی، تاکوی گوشت، جوجه، میگو و استیک همراه با کاهو، گوجه، سالسا و …از جمله تاکوهایی هستند که می توانید خودتان به راحتی در منزل درست کنید. هرچند طعم یک تاکوی مکزیکی اصیل در خیابان های مکزیک مسلما لطف دیگری دارد و برترین مکان برای امتحان تاکو خود مکزیک است! به گفته بسیاری از سرآشپزها راز تهیه یک تاکوی فوق العاده در نان تورتیلای آن نهفته است. اگر با یک تورتیلای بد این غذا را درست کنید مسلما تاکوی بدی خواهید داشت و مهم نیست داخل آن چه موادی گذاشته باشید. نان تورتیلا را می توانید به صورت آماده بخرید یا اگر وقت و حوصله دارید آستین بالا بزنید و خودتان در منزل آن را تهیه کنید. در ادامه دستور غذای یکی از معروف ترین تاکوهای مکزیکی یعنی تاکوی گوشت چرخنموده را به شما آموزش می دهیم.

تاکوی مکزیکی با گوشت چرخنموده

  • مواد لازم: 400 گرم گوشت چرخنموده
  • 1 پیاز میانه خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری پودر چیلی
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر
  • 200 گرم رب گوجه فرنگی
  • 2 عدد گوجه تازه خرد شده
  • 34 فنجان سس سالسا
  • نمک به اندازه دلخواه
  • 12 عدد نان ترتیلا

دستور تهیه: پیاز و گوشت چرخنموده را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. حدود 10دقیقه آن ها را تفت بدهید، بعد پودر چیلی، پودر سیر و رب را به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید غذا 10 دقیقه بپزد. در این فاصله نان تورتیلا یا نان تاکو را در ظرفی بچینید. سس آماده شده تاکو را داخل نان ها بریزید، روی آن ها کاهو و گوجه خرد شده قرار بدهید و در آخر سس سالسا را روی آن ها بریزید. اگر دوست داشته باشید تاکوی تردتری داشته باشید می توانید سینی محتوی تاکوها را 5 دقیقه در فر قرار بدهید تا نان ها کاملا ترد و برشته شود. به همین راحتی تاکوی خوشمزه شما آماده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1349

به "تور مکزیک: همه چیز در خصوص &laquoتاکو&raquo، مشهورترین غذای مکزیکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: همه چیز در خصوص &laquoتاکو&raquo، مشهورترین غذای مکزیکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید