تلاش برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، خبرنگاران/خوزستان معاون وزیر صمت با بیان اینکه در یک سال اخیر هزینه مواد اولیه برای تولید بالا رفته است، گفت: واحدهای تولیدی درخواست دارند به نسبت افزایش هزینه تامین مواد اولیه و نهاده های تولید، بانک ها نیز سرمایه در گردش بیشتری در اختیار این واحدها قرار دهند.

تلاش برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

محسن صالحی نیا امروز (5 تیرماه) در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال جهش تولید نام گذاری شده، یکی از اقدامات اساسی وزارت صمت این است که از طرح های در حال ساخت پشتیبانی کند تا این طرح ها با سرعت بیشتری به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: این پشتیبانی از واحدهای تولیدی در حال ساخت شامل تامین تسهیلات، حل مسائل تامین مواد اولیه و دیگر موارد است که با همراهی وزارت صمت انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شرح داد: وزارت صمت در برنامه دارد برای واحدهای کوچک و تکمیل کننده زنجیره تولید، با انجام هماهنگی با بانک ها سرمایه در گردش مناسب در اختیار این واحدها قرار بگیرد.

صالحی نیا با بیان اینکه در یک سال اخیر هزینه مواد اولیه برای تولید بالا رفته است، بیان نمود: واحدهای تولیدی درخواست دارند به نسبت افزایش هزینه تامین مواد اولیه و نهاده های تولید، بانک ها نیز سرمایه در گردش بیشتری در اختیار این واحدها قرار دهند.

وی اضافه کرد: افزایش میزان نقدینگی و به تبع آن سرمایه در گردش و همچنین به روز رسانی تجهیزات واحدهای تولیدی، مهمترین مسائلی است که در بازدید از واحدهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان به آن ها اشاره شده است.

معاون وزیر صمت گفت: یکی از سیاست های محوری وزات صمت این است که قطعات و ماشین آلاتی که مورد نیاز واحدهای تولیدی در حال ساخت هستند، بومی سازی شوند. این کار می تواند در توسعه واحدهای کوچک و قطعه ساز بسیار موثر باشد و زمینه افزایش فعالیت های این واحدها را در کشور فراهم کند.

وی اضافه کرد: شهرک های صنعتی زیرساخت را برای استقرار صنایع ایجاد می کنند و باید زیرساخت های شهرک ها نیز توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 722

به "تلاش برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید