تزریق 13 میلیون واکسن رایگان علیه بیماری های دامی در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از تزریق 13 میلیون واکسن رایگان علیه بیماری های دامی در کرمانشاه اطلاع داد.

تزریق 13 میلیون واکسن رایگان علیه بیماری های دامی در کرمانشاه

حسین حیدری پس از اشاره به روز دامپزشکی، اظهار کرد: فعالیت دامپزشکی و دستگاه های اجرایی در راستای سلامت گوشت مورد استفاده خانوار ها همیشه در کوشش برای مقابله با کشتار های غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه ارتقا بهداشت در بین دام و حراست از دام به عنوان سرمایه های این استان، اضافه نمود: اقدامات دام پزشکی به علت سر و کار داشتن با بخش عظیمی از مواد غذایی مردم مانند گوشت و مرغ بسیار مهم بوده چرا که طبق تحقیقات اجرا شده حدود یک هزار و 850 بیماری ناشناخته در جهان وجود دارد که نیمی از آن بین انسان و دام مشترک بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه توضیح داد: بخش زیادی از سلامت جامعه به در گرو دامپزشکی و دقت در عملکرد آن است و به همین منظور به طور سالانه حداکثر 13 میلیون واکسن رایگان علیه بیماری های دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدری با اشاره به تخلفات کشتار دام غیر مجاز در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: امروز شاهد کشتار های غیر مجاز دام در استان هستیم که برای جلوگیری از آن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های متولی خواهیم بود تا از ضربه خوردن حوزه سلامت مردم جلوگیری گردد.

وی به برخورد با متخلفین در حوزه دامپزشکی تاکید نمود و یادآور شد: اگرچه برای برخورد با متخلفین مسئله ای وجود ندارد، اما برای اجرایی ساختن و برخورد جدی با آن ها به علت همراه نبودن بعضی دستگاه ها به مشکل برمی خوریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه اعلام کرد: بیماری در بین دام هایی که به طور غیر مجاز در معابر به فروش می رسند بسیار جدی بوده و سلامت مردم را نشانه خواهد گرفتم چرا که این دام ها معمولاً دام های بیمار هستند.

حیدری اقدامات جدی و بازدارنده برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز را لازم و ضروری دانست و گفت: با وجود اینکه تا به امروز برخورد های زیادی در این راستا انجام شده، اما مؤثر واقع نشده و شاهد تکرار مجدد این تخلف در معابر هستیم که یکی از راه های آن پای کار بودن جدی نیروی انتظامی و دستگاه قضا است.

وی پس از اشاره به برهم زدن چهره شهر و زیر سوال رفتن فرهنگ شهری به وسیله کشتار های غیرمجاز در معابر، اضافه نمود: با توجه به اینکه کشور در پرورش دام فعالیت چشمگیری دارد و از مهمترین راه های درآمدی محسوب می گردد و گردش اقتصادی بالایی در کشور از این طریق مشاهده می گردد و در این راستا دامپزشکی وظیفه نظارت بر بهداشت و سلامت دام را بر عهده دارد.

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 1797

به "تزریق 13 میلیون واکسن رایگان علیه بیماری های دامی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 13 میلیون واکسن رایگان علیه بیماری های دامی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید